Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een middenslag poedeltje en ga haar zelf voor de eerste keer trimmen, hoe ga ik best te werk, welke voorbereidingen moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je kunt een poedel heel goed zelf knippen, dat heet bij poedels geen trimmen. Je kunt op internet diverse afbeeldingen van poedels zien en daarnaar handelen. Het is niet moeilijk als je het dier goed op tafel kan laten staan, een behoorlijke (kappers)schaar hebt en een beetje durf.
Een poedel hoeft niet in zo'n rare vorm. Kort mag ook. Zorg dat je de oren goed schoonmaakt, haar eruit en tussen de teennagels ook.
Alleen als je met de hond naar een show wil, zou ik het door een vakvrouw laten doen. Later kan dat ook zelf. Ik ken legio poedelmensen die ze ook voor de show zelf knippen.
Succes.
Ivana
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit zou de zelfde vraag zijn als ]ik ga uw haar voor de eerste maal knippen wat moet ik doen hoe moet ik beginnen.
]beetje een bizarre vraag, vindt je niet. ]Mijn dochter heeft 3 jaar moeten leren om hondentrimster te worden, en jij zou hier met 1 vraag willen leren hoe je een hond moet trimmen. ]Dit is onmogelijk. Het begint al bij het juiste materiaal. Een tondeuse van enkele honderden euro's. Bijbehorende messen van nog een s enkele honderd euros Of had je gedacht dat dit zou gaan met een tondeuse van bij M...markt.
Dan de scharen ook enkele honderd euros.
Doe uw hond dat niet aan en gaat naar een hondenkapsalon wat u, voor eenpoedeltje max 50 euro gaat kosten.
Wat ik nog vergeet dat zijn nagels moeten geknipt worden en dat zijn anaalklier moet uitgeknepen worden.
Ik wens u veel succes
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing