Hoe zien kittens van 5 weken er uit?
Hej,
We zouden een kitten nemen en we hebben gehoord dat iemand een nestje kittens heeft en dus zijn we er naartoe gegaan.
De kittens zijn 5 weken oud (volgens hun). De mama v.d. kittens is zeer attent als we naar de kittens komen dus denk wel dat het een echt moederfiguur is.
Maar het rare is. Ze zitten dus buiten en ze zijn 5 weken oud. In een mand allemaal dicht bij mekaar. Nu heb ik foto's gezien van willekeurige kittens van 5 weken oud en deze zagen er veel ouder uit dan deze. De kittens die ik zag lagen allemaal heel dicht bij elkaar en ze waren ECHT niet groot. De mama van de kittens is zelf ook zeer klein dus ligt wss aan het ras. Sommige kittens liggen er wel bewegenloos bij dus het kan zijn dat ze slapen ik weet het niet.. Ook was bij de meeste kittens hun ogen vol met opgedroogt traanvocht denk ik. Ik hoorde eens dat dit op een ontsteking wijst maar kan het niet door het slapen zijn ook?
We zouden de kitten aan zeven weken in huis nemen. ( volgende week vrijdag). Maar dervoor gaan we er eerst mee naar de dierenarts om alles te controleren of het beestje wel gezond is.
Tips zijn meer dan geapprecieerd :D
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.