Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een natuurlijk middel ter preventie/bestrijding van vlooien en teken bij huisdieren ?

Onze huisdieren (katten en honden) hebben sporadisch last van teken.
Behandelen met een product waar chemicalien in verwerkt zijn doen we liever niet.
Kan moeder natuur iets bieden ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Indien uw hond/ kat een of meerdere teken(vlooien) heeft opgelopen, kunt U deze eenvoudig op natuurlijke wijze bestrijden. U heeft hier geen gifstoffen voor nodig. Onze Tickfree formule doodt zonder probleem alle aanwezige teken en vlooien. De Tickfree formule wordt door de huid opgenomen en komt niet in de bloedbaan. Dit heeft het grote voordeel dat, indien nieuwe teken en vlooien die op uw huisdier terecht komen, deze dood gaan voordat deze bloed gaan opzuigen. Uw huisdier kan rustig gaan zwemmen, hierdoor wordt de effectieve bescherming tegen teken en vlooien niet geringer. Het is veilig te gebruiken bij kittens, puppies, katten en honden. Tickfree is knuffelveilig voor mens en dier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De vacht insmeren met azijn , stinkt als een malle , maar het werkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knoflook schijn te helpen.
Maar als je er echt zeker van wil zijn dat de vlooien /teken en de eitjes het niet overleven toch maar een goed vlooienmiddel gebruiken en misschien kan je dierenarts je helpen met de goede naar jou wensen.
Maar gaat om de beesten dat er geen last van krijgen en na een tijdje krijg je als je het niet goed aanpakt echt een probleem!!
voor het beest en ook in je huis dus pak het goed aan !!

Toegevoegd na 17 uur:
Vergeet de knoflook!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen (verse) knoflook maar ook ui en paprika hebben een stof in zich die ongedierte niet leuk vind en daarom niet op uw huisdier plaatsnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zodra je ziet dat ze krabben een druppeltje teatreeolie in de nek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ter preventie weet ik niet maar ter behandeling is er een zeer goed middeltje op de markt.
Een "tekenpincet", verkrijgbaar in enkele winkel waar er dierenartikelen worden verkocht. Kost een habbekrats en werkt gegarandeerd.
Ik gebruik dit al jaren als een van mijn katten met teken naar huis komt.
Het is vrij simpel in gebruik, is niet chemisch en dus niet schadelijk voor niemand buiten de teek (en zelfs die overleeft de behandeling meestal totdat hij door mij vakkundig het hoekje om wordt geholpen)

Toegevoegd na 5 minuten:
enkele winkel moet natuurlijk elke winkel zijn, sorryyyyyy
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing