Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stel je wilt perse een hond maar bent overdag niet thuis (8-1630) welke goede oplossingen zijn er dan zodat de hond uitgelaten wordt?

Ik weet dat geen hond de beste oplossing is maar dat is voor nu geen optie.

Op één na allemaal bedankt voor de antwoorden. Deboender denkt over iemand een oordeel te kunnen vellen adhv een vraag hier maar hij is echt zo een geval van van alles roepen maar oplossingen bieden ho maar.

Met geen optie bedoelde ik dat ik dat antwoord zelf ook wel had bedacht maar wou me graag laten overtuigen om het wel/niet te doen en ieders ervaring even horen..misschien was is er wel iemand die ook niet thuis is maar de perfecte oplossing heeft zodat de hond niet tekort gedaan wordt. Heb goed opties er tussen gelezen (en die hond die laat nog even op zich wachten want wil dus niet dat een hond heel de dag alleen zit)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Sorry ik moet toch antwoorden, neem geen hond. Er zijn vast wel services die 'm voor je uitlaten. Maar het is gewoon zielig voor zo'n beest. Als je er geen tijd voor hebt doe het niet. Misschien kun je zelf af en toe op een hond van een vriend/kennis passen. Dan heb je niet de lasten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Is geen goed plan, als je deze uren werkt is het eigenlijk een beetje zielig voor de honden. Wij hebben ook honden maar zijn met meerdere mensen in huis en is altijd wel iemand thuis.

Zodra je wat meer tijd heb of iemand heb die andere tijden werkt bij je in huis of bijvoorbeeld parttime werkt is het al beter.

Sorry dat ik geen positiever antwoord kan verzinnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haha geen hond is geen optie? Je HEBT nog geen eens een hond. Dat je durft zo'n vraag te stellen, je bent er echt zo een die een hond neemt puur voor zijn eigen lol, het is een DIER het LEEFT. Wees niet zo ongelovelijk egoistisch en neem gewoon geen hond. Of neem eerst kinderen die je niet kan opvoeden zodat die tussen de middag thuis zijn om je hond uit te laten. Tssss
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zou de achterdeur open kunnen laten zodat de hond naar buiten kan.
Je kan de buren vragen om hem even uit te laten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een gat in de markt, een hondencreche, honden-BSO ... Maar ik weet niet of die al bestaan. Neem een kat, die slaapt de hele dag of zit zelf de hele dag buiten. Maar voor hondenliefhebbers is dat vaak geen optie ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nou, wat misschien een optie is, is om samen met iemand een hond te nemen. Zelf heb ik dat plan ook, op die manier kun je wel genieten van het gezelschap van een hond, maar is de hond niet de dupe van het feit dat je doordeweeks weinig thuis bent. Uiteraard moet je wel iemand zoeken met wie je zelf goed door een deur kan, die je vertrouwt, die je goed kent en die op de tijden dat jij werkt wel tijd heeft en thuis is voor de hond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Neem een kat ipv een hond. Het is niet redelijk als je een hond neemt en overdag heen werken gaat. Wel de lusten maar niet de lasten? Zo werkt dat niet met een hond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom is geen hond geen optie ? Dan denk ik aan een blindegeleide hond of hulphond. En die zou je bij een beetje werkgever gewoon op de werkvloer mee moeten mogen nemen. Is het dat allemaal niet tja dan moet ik me toch echt aansluiten bij de overige antwoorden. Een hond nemen en hem/haar dan een hele dag alleen thuis te laten is niet in het beste belang van de hond. Dan zou je je eerst eens moeten afvragen waarom je een hond wilt. Voor jou als modeaccesoire of omdat je de hond een goed leven wil bezorgen en liefde wilt geven. Maar mag ik tegelijkertijd toch aannemen dat als de laatste optie waar is dat je begrijpt dat bij een hond de hele dag alleen laten niet het belang van de hond voorop staat.

Heb je een hond over genomen door bijvoorbeeld een (overleden?) familielid. Dan allereerst veel sterkte met de verwerking, maar blijf denken in het belang van de hond en probeer een ander onderdak voor het beestje te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Regel met je werkgever dat de hond mee naar kantoor mag. Als je echt van honden houdt doe je het hem niet aan om 5*8 alleen thuis te zitten. Het uitlaten is denk ik niet het echte probleem, je kunt altijd een uitlaatservice regelen, maar ik vind het niet voldoende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Neem geen hond, dat kun je zo'n beest niet aandoen. Je buren trouwens ook niet, veel honden gaan de hele dag janken als ze alleen thuis zijn. Alleen zal de hondenbezitter dat niet geloven, want die hoort dat nooit, omdat de hond ophoudt met janken zodra hij hoort dat het baasje eraankomt.

Beter plan: sluit een deal met iemand die een hond heeft. Jij gaat dan die hond uitlaten, al dan niet samen met de eigenaar. En van tijd tot tijd mag die hond een avond bij jou logeren.

Andere mogelijkheid is naar een asiel te gaan. Veel asiels lenen hun honden een paar uur uit. Dan hoeven zij die honden niet uit te laten, en jij kunt lekker met een hond spelen zonder dat je je zorgen moet maken over waar je die hond laat als jij moet werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het getuigd soms van meer dierenliefde om geen hond te nemen.
Een hond is een roedeldier, het gezin/baasje is samen met hem zijn roedel. Een hand moet je niet nemen als hij elke dag zo lang alleen moet zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: