Hoe beslis je welke van je katten je wegdoet, en hoe pak het praktisch aan?
ik heb al jaren vier katten, ik word nu gek van de haren en t gesproei in huis en de tuin. Ik weet gewoon niet meer hoe ik het moet managen, ik word er gek van. Heb nu overwogen er twee weg te geven ofzo maar heb geen idee hoe ik dat aanpak, waar hou ik rekening mee, hoe kies ik welke dan?
De moeder gaat zowiezo nooit bij me weg, Witte is ook mijn kanjer, maar die is wel de oorzaak van t in huis sproeien, Joey is zo een schatje, een angst katje die aan zijn moeder hangt, en heeft een hartruis, en dan Chico, de jongste (ook al weer 6), maar dat is nu juist de enige die niet sproeit in huis.
iemand advies? hulp? raad? (ik heb geen geld voor dure sprays, heb al met biotex groen, schoonmaakazijn, citroenschillen en van alles anders gewerkt om te proberen het tegen te gaan). Goed borstelen lukt niet want twee van de vier lopen weg van de borstel en de geen die wel van borstelen houdt, daarbij lijkt t wel of ie alleen maar meer haren aanmaakt om in mijn huis rond te strooien.)
ik heb hier echt al die jaren (oudste is 13 jongste dus 6) geen last van gehad, en nu grijpt t me naar de strot, om zo maar te zeggen, dus ik vind dit echt erg dat ik het uberhaupt overweeg , liefst wil ik hulp om mijn gezinnetje weer in goede banen te lijden.
vast bedankt voor meedenken en de input!
Wees tegen jezelf duidelijk waar ze mogen komen. Bij ons thuis mogen ze bijvoorbeeld niet boven. Zijn ze in de nacht buiten of binnen. Ik heb Ze als ik ga slapen altijd buiten. Stofzuig gewoon een keer per dag. Wij hebben een kleed op de stoel gelegd, daar mogen ze op liggen. We kunnen dat makkelijk stofzuigen of in de was doen.
misschien zit in mijn gedrag naar ze, ook een heel punt om te bekijken idd, ..................... dank voor je reaktie , heeft me nu al aan t denken gezet!
nog maals, dank je!!
Dat zielige grassprietje herken ik ook ;-)
Wij zijn ook vaak portier voor de katten. Maar dat is vooral in de ochtend en de avond. Als we het zat zijn gaan we 's-avonds gewoon boven tv kijken of computeren dan hebben we daar geen last meer van. De katten niet boven laten vind ik ook niks. Ze moeten gewoon de ruimte hebben, net als wij. verharen valt bij ons erg mee. de trap ligt vaak vol vlokken (geverfde trap met van die halvemaan vloerbedekking) en het kleed borstel ik iedere week met een rubber borstel of vochtige washand.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.