Broedsheid stoppen bij kippen hoe doe je dat?
Heb 2 kippen die broeds zijn leggen geen eieren zitten dus de hele dag/nacht in het nachthok.
Als ik thuiskom haal ik ze eraf en doe ze in de ren dan gaan ze meteen eten en de veren poetsen.
Nu wil ik ze een eigenlijk een paar dagen niet in nachthok hebben zodat ze niet bij het legnest kunnen komen dus Luik dicht zou dit kunnen helpen en hoe lang duurt zoiets.
Heb nog 2 andere die wel aan de leg zijn en niet broeds zijn.
mijn vraag is dus wat is de beste manier om broedsheid te stoppen.
En de dier vriendelijkste
Ook voor de andere kippen die wel leggen ene is het normaal dat een kip broeds word zonder dat hij eieren legt .
Geen haan erbij.
De twee op de achtergrond zwarte en zwartwit zijn Chabo deze zijn dus broeds .
De twee op de voorgrond ook erg mooi kipje Sebright deze leggen nog wel.
Heb het nachthok nog steeds dicht word kamperen voor ze vanavond.
Er is genoeg beschutting dus moet maar even zo.
Ze zijn weer aan het scharrelen maar nog steeds totok geluid en de veren uit als ik in het hok ben.
Vandaag hebben ze zo nu en dan gegeten en een beetje aan het scharrelen.
Vanavond nog niet nachthok open nog maar even buiten blijven,ook niet erg hoor!!
Hoop niet dat het 3 weken duurt niets aan ze hoeven van mij niet eens eieren te leggen gewoon leuk scharrelen in hok en stukje Thuin .
Maar ja nog even een foto toegevoegd van jou favorieten en de mijne.
De broedse kippen taalden er niet na om in het nachthok te gaan.
gelukkig dus 2 eitjes gehad vandaag nu nachthok weer dicht want ja.
Ze beginnen me weer aardig te vinden geen opgezette veren meer en pikken naar me niet meer.
Bijna voorbij?
Ik hoop het maar gaat de goede kant op en help dus wel nachthok dicht.
En gisteravond het nachthok open gelaten toen ik vanmiddag thuis kwam in ren heen en weer aan het lopen wacht op voer .
Verder de hele middag buiten in ren geweest even naar boven kijken en dan weer naar beneden.
Ik denk dat we op de goede weg zijn dus broedse kippen nachthok dicht voor een paar dagen heeft hier geholpen en legnesten kaal laten.
Misschien hangt het van het ras af maar hier werkt het wel.
Ene bedankt allemaal voor meedenken en leuke reacties.!!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.