Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verstandig om een puppy aan te schaffen waarvan je weet dat het een lichte hartruis heeft?

We zijn al enige tijd op zoek naar een geschikte pup en hebben nu de ideale hond gevonden. Bij 2 verschillende fokkers hebben we nu een pup gezien. De ene is kerngezond maar wel heel erg duur (1200 euro) en de andere heeft een lichte hartruis en kost 300 euro. Het beestje kan later ziek worden, maar het kan ook meevallen. Het zijn allebei schatten van pups en lijken ook allebei heel levendig en vrolijk. Ik vind dat ook de 'zieke' pup een goed thuis verdiend en zit nu dus met een dilemma...! Wat zouden jullie doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je kunt het doen maar alleen als je eerst met deze pup naar een dierenarts bent geweest en weet wat het voor ruis is. Een ruis is namelijk een symptoom geen aandoening, je weet dus helemaal niets. Ik heb zelf een hartruis (bij mij is het een gaatje tussen de kamers) en daar heb ik totaal geen last van maar ik werd wel regelmatig gecontroleerd om te kijken of het zo groot was geworden dat ik er aan geopereerd moet worden. Er zijn ook kinderen die dood gaan aan hun hartruis omdat het dan het symptoom van iets veel ergers is of dat ze alleen kunnen leven na een hele grote operatie.

Een hartruis zegt dus helemaal niets zo dus laat je daardoor niet inpakken: controle bij dierenarts of deze pup niet doen. Verder niet zomaar kiezen voor de pup van 1200 hoor, wacht gewoon op een volgend nestjes, of kies een andere rashond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De pup van 1200 € is mischien duur maar de puppy van 300€ is peperduur omdat je niet weet wat de overlevingskansen zijn. Het feit dat deze dealer nog 300 euro vraagt zou je al tot nadenken moeten zetten, het feit dat hij die pub verkoopt zegt niet veel goeds over deze verkopen. Als hij het zou weggeven dan zou ik er over nadenken om hem mee te nemen, maar voor betalen!!!!!!!!! Dit lijkt mischien hard, maar zulke zaken maken de handel van nu, wat hij is, met al de kotsmisselijke zaken die uit de oostbloklanden komen op gebied van dierenhandel. Laat je niet verleiden tot het schattige snuitje. Mischien ka je voorstellen dat je hem meeneemnt en dat je bereid bent om eventueel te betalen voor de inentingen die hij reeds gehad heeft.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kat heeft ook een ruis en is nu al 18! Dus ik denkdat het bij een hond ook niet te merken is of problemen geeft! ;-), zou de gok gewoon wagen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing