Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn kat geeft de laatste tijd veel over. Moet ik naar de dierenarts met haar?

Het is denk ik ongeveer 3 weken geleden begonnen. Ze gaf haar natte voeding altijd over en na een tijdje at ze zelf niets meer, maar dan gaf ze toch nog geel/witachtig slijm over (gal, denk ik). Het is even gestopt, maar nu heeft ze weer hetzelfde probleem. Ik heb al tegen mijn ouders gezegd dat we eens naar de dierenarts zouden moeten gaan, maar zij denken dat het misschien gewoon iets zoals een griep bij ons is, en dat ze moet 'uitzieken'. Ze denken ook dat de dierenarts er toch geen oplossing voor kan geven. Kan dit of is het iets serieuzer en moeten we echt gaan?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze maakt er ook altijd veel geluid bij, wat denk ik normaal is, en het gebeurt meestal in twee 'fasen'. Ze stopt dus altijd heel even met overgeven en dan doet ze het nog eens. (en heel soms moet ze daarna nog een beetje overgeven)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja, het is hoog tijd dat de kat naar de dierenarts gaat.
Braken door onbekende oorzaak moet onderzocht worden als het aanhoudt.
Het is zaak nu de oorzaak te vinden en een behandeling te starten, ondersteund door een anti-braakmiddel.
Het vele braken is zeer omaangenaam voor je kat, ze zou zelfs een aversie tegen eten kunnen ontwikkelen, en dan ben je verder van huis.
Ook loopt de kat risico uitgedroogd te raken, en te weinig voedingsstoffen op te nemen. Niet langer aankijken dus!
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naar de dierenarts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing