mijn cavia heeft een kale plek, wat is dit?
Mijn cavia heeft een kale plek tussen aan de zijkant van haar borst. Krijgt elke dag verse groenten. Afwisselend paprika, sla, witlof, wortel, komkommer. Krijgt caviavoer. Drinkt voldoende. Elke dag hooi. Twee keer per week een verschoond hok en elke week een sopje door het hok.
Het is een kale plek. ze heeft geen overmatig haar verlies. De plek is droog en lijkt niet te jeuken. Aan de haargrens, daar waar het haar weer begint, zitten een paar kleine korstjes. Ze heeft voldoende eetlust, geen verhoging. Achter haar oor lijkt ook een kale plek te zitten, maar ik weet niet zeker of daar de haargroei gewoon minder is. Ze heeft geen gebrek aan levenslust, is gewoon druk samen met de andere cavia.
Ze woont samen met een andere cavia in de kooi, ze is niet eenzaam.
Voor zover ik kan beoordelen lijkt ze er geen last van te hebben. Wat ik wél weet is dat ze het niet had toen we ze kochten. Dat is nu drie weken geleden. Ze zijn gekocht bij een tuincentrum dat de juiste kwalificaties heeft om dieren te verkopen. Wie heeft er een idee. IK ga morgen naar de dierenarts maar kijk het vandaag nog even aan.