Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe hou je een kat weg van een deur?

De kat mag mee op vakantie. Voor alle veiligheid willen we ze weghouden van de voordeur van het vakantiehuisje moesten we terugkomen na een uitstap oid. Hoe zorgen we hiervoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je moet de kat zo in het huisje laten dat die niet bij de voordeur kan. Dus de deur tussen woonkamer en hal dicht of als dat niet kan de kat in een slaapkamer laten als jullie weg gaan. Of de kat in de reismand te laten (en niet zolang weg gaan).

Beter is het om de kat thuis te laten en voor oppas te zorgen of een buurvrouw ofzo die de kat eten komt geven. Een kat mee op vakantie vind ik best zielig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In dergelijke situaties zet ik een kniehoog hekje neer aan die kant van de deur waar de deur niet tegenaan slaat. Draait de deur naar binnen, dan aan de buitenkant. Doe je de deur open, dan komt de kat echt niet meteen over het hekje gevlogen en kan jij direct zien of ze wel of niet bij de voordeur zit. Een licht gaaspaneel is genoeg, of kippengaas wat je opgerold mee op vakantie neemt.
Stop voor je van huis gaat een paar kattensnoepjes in je zak en gooi die over het hekje de gang in, dan ben je zeker dat ze niet naar buiten, maar naar binnen loopt.
Ik doe deze truc als ik bij de buren de katten ga verzorgen, die hebben ook het hele huis tot en met de deur ter beschikking.
Ivana
12 jaar geleden
Dus het slagen van de vakantie is afhankelijk van de aanwezigheid van de kat? Bizar : het is VEEL BETER voor een kat om thuis te blijven, geloof me.
Een kat is geen hond. Een kat hecht aan huis en haard.
Denk er nog eens over na, het is echt beter.

In het geval dat je de kat toch mee neemt, laat deze dan niet in de transportmand/box zitten in het huisje dat is niet eerlijk.

Laat hem los in een kamer en doe deze op slot. Zet een (schone) kattenbak in de kamer en aan de andere kant van de kamer een waterbak en een eetbak.
Zorg er voor dat normale ramen gesloten zijn, tenzij er een hoog bovenlicht is voor ventilatie, dat kan wel open blijven.

Een hekje of andere oplossing die voor kinderen gebruikt wordt is niet verstandig, katten zijn bijzonder slimme dieren en hebben dat zo door.

Fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing