Kat eet, drinkt, poept en plast niet meer, wat nu?
We zijn al 4 x naar de dierenarts geweest.
Onze kat heeft nog heldere ogen, vochtige neus en een glanzende vacht.
Niet langer aankijken, een kat mag niet vasten. Wat heeft de dierenarts tot nog toe gedaan?
Frustrerend inderdaad als de dierenarts het ook niet weet. Hopelijk levert het onderzoek wat op. Dwangvoeding zou ik niet zomaar aan beginnen. Daardoor kunnen de klachten ook verergeren. Eerst moet je de oorzaak weten. Kan ook een verstopping ergens zijn of iets met de maag, dan kan je er niet zomaar eten in gaan proppen. De kat zal echt wel een goede reden hebben om nu niet te eten.
-wil niet eten
- wil niet drinken
- heeft knal gele plas
- is snel vermoeid
- sloom en een beetje depri
- wil wel geaaid worden enz.
- wil niet spelen
- reageert niet meer op zijn broer
Dienen jullie hem water toe? Veel vragen, maar het klinkt niet goed vind ik, en je dierenarts is ook niet erg doortastend heb ik het idee?
Sterkte met je katje!
Die infuus hoeft niet.
Als we elke dag zien dat hij weer inzakt, gaan we hem een koortsremmer geven en dan gaat hij weer wat eten..en krijgt hij opkikkertje.. Etc. Dan komt hij er vast wel weer bovenop.
Of het moet de ziekte van FIP nog kunnen Zijn. (We hopen natuurlijk van niet, maar ja, je weet het maar nooit)
Als hij in de schuur komt drinkt hij van waterplasjes die van de auto afkomen of ergens anders. Ik heb geen idee dat hij eet maar er was wel wat uit zijn voetbankje verdwenen. Blacky"zijn broertje" kan ook zijn eten weleens opeten als Mickey het laat staan.
Al met al vind ik het een raar verhaal. Mijn advies: naar de dierenarts voor een antibraakmiddel, en meteen gaan spuitvoeren. Maar dat zal wel niet gebeuren vrees ik.
dwangvoeding is een drama voor kat en mens dus dat zou ik nog niet zo snel doen; dan de natuur z'n gang laten gaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.