Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom vindt mijn hond het vervelnd als ik naar hem blaas?

Mijn hond vindt het vervelend als ik naar hem blaas, en gaat dan een beetje piepen of gapen, wat bedoelt hij hiermee en waarom doet hij precies dat?
Verder blaas ik niet naar hem hoor dat vind ik alleen maar zielig als hij het niet leuk vindt.

Ps: het maakt volgensmij niet uit waar ik blaas hij reageert altijd hetzelfde.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Omdat naar hondennormen je adem stinkt! Zelfs al heb je je tanden gepoetst, toch zal de sterk ontwikkelde neus van een hond je adem als stinkend beschouwen. Want zeg nu zelf, munt en aardbei zijn nu niet bepaald de favoriete geuren van een hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blazen is voor een hond een uiting van agressie, en daarnaast vinden ze het gewoon heel erg vervelend ;) het heeft ook te maken met dat hun gehoor heel gevoelig is, en het blazen klinkt vervelend. Vraag maar eens iemand aan de telefoon in de hoorn te blazen, zo ervaren honden dat ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is onnatuurlijk gedrag voor een hond,de hond snapt niet wat je ermee bedoeld en het kan de hond onzeker maken want jij als roedelleider doet iets dat voor een hond niet herkenbaar is.

Ik raad je af of dit te doen want het kan ook fout lopen doordat hij in je gezicht hapt en dan heeft de hond het weer gedaan terwijl het niet de fout van de hond is.

Toegevoegd na 47 seconden:
of dit te doen = om dit te doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het piepen en gapen, zijn stress signalen van je hond.
Het gapen hoort bij de kalmerende signalen. Het is een communicatie middel van je hond, onderling communiceren honden ook zo, hij bedoeld dat wat jij doet bedreigend is en doet dit omdat hij dat wil stoppen door een kalmerend signaal te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je hem aanblaast is dat bijna een tornado wat je blaast in zijn snuit.
De reactie is dus normaal maar kan ook een waarschuwing van de hond zijn hou op vind dit niet leuk weet niet wat ik ermee moet ??
Je zegt vind het zielig en doe het niet meer terecht als je lang doorgaat kan hij een keer uithalen naar je bv neus vlakbij als je blaast.
dus verstandig niet meer doen ook katten vinden het niets en ik denk elk dier zal het niet prettig vinden.
Behalve een vis dan daar kan je niet bij HAA.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing