Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk huis- tuin- en keukenvoedsel kan ik mijn kat geven in plaats van kattenvoer?

Oeps, ik kom er net achter dat het eten van mijn kat op is. Wat kan ik haar geven waardoor ze geen honger meer heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Vlees, vis, gevogelte.....

Toegevoegd na 3 minuten:
En hoewel zuivel eigenlijk niet goed voor een kat is, kan voor 1 x best wel iets van pap of vla.
12 jaar geleden
Katten zijn carnivoren, dus in principe bijna elk soort vlees zal welkom zijn, maar niet rauw, en liever ook niet op hoge temperatuur gebakken. Wij mensen vinden dat lekker, maar voor dieren is dat niet altijd het geval, en ook niet helemaal gezond.

Ga dan voor een stuk gestoomde kipfilet (goed laten afkoelen!), of zo iets. Als je toch morgen normale kattenvoer gaat kopen, dan hoef je je niet druk te maken over tekort aan vitamines, groente toevoegen of zo. Ik zou het simpel houden.
In ieder geval geen vleesproducten, daar zit veel te veel zout in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wat van tafel komt mag die hebben en dat is stukken goedkoper dan al die warenhuis rommel. Het zit in ons kopje ingeprent door al die reclame.
Mijn grootouders hadden in de jaren '50 - '60 van vorige eeuw ook poezen en honden en die kregen alles wat op tafel overschot was want toen bestond dat gewoon nog niet die zakken of dure dozen met "speciale" voeding.
Nooit heb ik er eentje ziek geweten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat goed werkt is een blikje tonijn met een bruin boterhammetje er doorheen gekneed. Alleen vis voedt niet erg. Gebruik geen tonijn met olie, olie geeft de race... Uiteraard kan ook een vergeten blikje met krab of sardientjes een oplossing geven, maar ook dan, de olie er af. Of een blikje leverpastei met een boterhammetje. Voor een keer kan de extra hoeveelheid zout die in mensenvoeding zit geen kwaad, maar dan wel morgen naar de winkel rennen!
Overigens kan een nacht vasten geen kwaad. heb je alleen last van eventueel gejengel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn beesten eten alleen rauw vlees incl de botten maar de meeste dieren zijn gewen d aan gekookt vlees, rijst en groenten bijv. sperciebonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had ooit een kat, en die vond een rauw geklutst eitje helemaal een top traktatie. Een gekookt ei was ook goed te kanen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing