Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

1 van mijn 2 cavia's is overleden, en ik wil verder geen ander erbij kopen, maar nu is er eentje wel alleen, is dat verstandig?

Ons cavia's hebben we pas 1,5 jaar. 2 vrouwtjes. De ene die overleden is had kroes haar en de ander heeft glad haar. Nu is ze alleen nu haar vriendinnetje er niet meer is, maar ik wil er niet een bij kopen , want het geeft alleen maar verdriet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Hoi Zoefje,

Nee, een cavia is een zeer sociaal dier die met elkaar communiceren (piepen, knorren). Dit is heel belangrijk! Je zult zien dat je cavia weg gaat zitten kwijnen met de dood als gevolg. Zo'n diertje wordt "depressief".

Absoluut een andere kopen dus!

Men denkt dat een konijn dit kan vervangen, dit is niet zo ivm de communicatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cavia's zijn groepsdieren, en hoe blij ze er in jouw ogen ook mogen uitzien, met een vriendje is het altijd leuker. Het kan altijd dat ze niet overeenkomen, maar dat moeten ze wennen. Bij mij had ik moeder en dochter, maakten constant ruzie, na dat ze een tijdje bij een andere cavia hadden gezeten, na 2 dagen was dat helemaal over. Dus als ik jou was zou ik nog een caviaatje bij kopen. Je kan als je echt geen cavia meer wilt, eventueel een konijntje pakken. Dat kan ook leuk zijn. Maar cavia vinden ze natuurlijk leuker ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing