Dwerg konijn net bevallen van kleintjes in de winter, wat moet ik doen?
Ik heb vandaag ontdekt dat mijn konijn bevallen is van kleintjes, we hadden geen enkel idee dat ze zwanger was. Ik weet dat een konijnennestje in de winter helemaal niet ideaal is, maar het is wat het is. Ik heb 2 van de 4 konijnen van hok verandert omdat 1 ervan vermoedelijk de vader is (Ze zijn zelf jonge half wilde konijnen (voedster ontsnapt en bevrucht geraakt door wild konijn :) ) waardoor we ze nooit meer hebben kunnen vangen omdat ze heel schuchter zijn en hun hok is heel groot en zo dus hun geslacht niet wisten. Mijn andere voedster is ook verdacht dikker en waarschijnlijk ook in verwachting van kleintjes... Wat kan ik het beste doen? Ik heb 1 van de pasgeborenen buiten het nest spartelend aangetroffen en heb hem, na het maskeren van mijn geur, voorzichtig terug op het nest gelegd. Later was hij weer mooi ingeduffeld in het haar van de mama. Ik heb bang dat mijn voedster er misschien niet goed voor zal zorgen, en zou graag weten hoe ik dit controleer? Als mijn 2e voedster zwanger is, is het dan oké als ze bij mijn andere voedster blijft en er dus 2 verschillende nestjes in 1 hok zijn? Alvast bedankt voor degene die mijn bericht hebben willen lezen!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.