hoe kan ik mijn kater leren om niet meer de hele tijd aan mij te plakken?
Mijn tweejarige kater (die ik vorige week in het asiel kocht) plakt de hele tijd aan mij. nu is dat wel leuk natuurlijk, een aanhankelijke kat, maar het is echt wat overdreven. als ik ga zitten springt hij snel op de stoel, zo snel dat ik al enkele keren op hem ben gaan zitten. hij loopt voortdurend voor en tussen mijn voeten (waardoor ik moet oppassen om niet op hem te trappen of te struikelen). als hij in de zetel ligt moet ik hem maar aan te kijken of hop..; daar gaat hij.het is soms echt gevaarlijk (bv. als ik met een zwaar voorwerp van de trap moet).
als ik lees kruipt hij tussen het boek en mijn hoofd. Hij krabbelt ook de hele tijd met zijn pootjes over en weer (het schijnt een gebaar te zijn dat zogende kittens maken bij de moederkat en dat sommige katten hun hele leven herhalen als ze het naar hun zin hebben).
ik trek een deken over mij omdat hij anders mijn kledij stuk maakt met zijn nagels, maar hij gaat dan op zoek naar een manier om toch in mijn kledij te kunnen krabbelen.
nu wil ik het beestje ook niet bruskeren, hij heeft echt een moeilijke tijd achter de rug (vorige baasjes deden hem weg, naar het asiel, samen met zijn zusjes en broertjes, maar ik kan helaas geen 5 katten houden natuurlijk...).
Hij heeft voldoende eten en drinken, dus het is geen "bedelen" om voedsel, wellicht wel om aandacht.
Hoe kan ik hem leren om een ietsjepietsje voorzichtiger te zijn?
Mn ouders hebben ook zo'n kat. Maar naar een tijdje voelt hij zich op zijn gemak. En wordt hij minder hysterisch
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.