Wat kan de diagnose zijn voor een hond die extreem veel plast en drinkt?
Hond plast en drinkt extreem veel. is vermagert binnen een week ca 5 kg. het is onderzocht maar het is geen suikerziekte, er is wel sprake van een ernstige ontsteking waar weet de da niet. De baarmoeder is in orde vlg scan. Er is antibioticum gegeven een injectie en tabletten breed spectrum. Doe nu een wormkuurtje om dit uit te sluiten maar het plassen blijft. Ik heb niet de indruk dat ze pijn heeft. Zijn er mensen die de symptomen herkennen en ervaringsdeskundig wat kun je doen.? Welke medicatie, kan ze herstellen. Het is een teefje van 8
Toegevoegd na 12 uur:
Na een aantal antwoorden lijkt het mij diabetes insipidus , iemand hier ervaring mee?
Toegevoegd na 2 dagen:
Ik las op een site dat de hond nierfalen kan oplopen door het eten van rozijnen. Ik weet niet of het ook zo is maar en het kan niet meer dan een handjevol zijn geweest maar sinds het eten van oliebollen met rozijnen heeft zij her,. Zou dan een nefrogene kunnen zijn door beschadigde nieren. naar middeltjes gezocht vond ik minrim of demopressine, ik zoek ook naar het middel onder de naam fosinoprilnatrium Weet iemand hoe isipidus wordt gediagnostiseerd. Over het schadelijk zijn van rozijnen had ik nog nooit gehoord tot nu toe. Kan het een niersteen zijn?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.