Ik woon op 2 plekken en ga daar om de week naartoe. En ik wil graag goudvissen maar kan ze dus maar om de week voeren. overleven ze dat?
mijn vriendin zei van wel.. maar ik wilde toch zekerheid. Wat denken jullie? Redden ze dat als het constant om de week gebeurd? en is dat dan 1 week elke dag en 1 week niet
of om de week 1 keer?
HELP!
Hoe het zit met voeren weet ik niet, wat ik wel weet is dat de grootte en vorm van het aquarium heel belangrijk is. Een goudvis heeft als ie zelf 15-20 cm is minstens 250 liter water nodig. Gemiddelde kommen zijn veel en veel te klein (10 liter), waardoor het water te snel vervuilt en te snel warm kan worden.
Daarnaast is het veel beter een aquarium te kopen dan een kom, omdat bij de kom het wateroppervlakte heel klein is, waardoor er veel en veel te weinig zuurstof in het water komt.
Aangeraden wordt om een aquarium van100x50x50 cm te gebruiken voor grote goudvissen. Als ze nog klein zijn, kan een wat kleiner aquarium genoeg zijn, maar wel een rechthoekig, geen ronde kom.
Daarnaast zijn het sociale dieren, dus neem er niet eentje in z'n eentje, en hebben ze behoefte aan plantjes en zand op de bodem.
En goed verzorgde goudvis kan wel 20 tot 40 jaar oud worden. Dat goudvissen in gevangenschap het meestal maar jaren, maanden of zelfs weken overleven, komt doordat mensen ze houden in kommen die absoluut niet geschikt zijn of ze slecht verzorgen.
Op www.vissenbescherming.nl kan je lezen waar een goudvis behoefte aan heeft, en hoe je m goed verzorgt.
Veel plezier!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.