Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er is bij het dierenparkje in onze straat een kip gedumpt, wie kan mij vertellen welk ras en haan of hen?

Ik ben vrijwilliger bij het dierenparkje in onze straat. Daar is twee weken geleden een kip gedumpt door een onbekende. Eén van onze vrijwilligers denkt dat het een jonge haan is van een groot ras. Weet iemand of dit klopt? En ook welk ras het is? Ik hoop dat er dan een liefhebber voor kan worden gevonden, want bij ons blijven kan niet als het een haan is, wij hebben al een haan. Ik heb een foto bijgevoegd!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dit is geen zuiver ras. Aan de ene kant lijkt hij qua bouw op een jonge Maleier (vechthoen), de veren aan de poten druisen daar echter totaal tegen in.
Bevederde poten vind je bij veel kippenrassen, maar niet bij een "hoog" type als deze. Overigens kan een ander foto vanuit een andere hoek genomen weer heel andere ideeën opleveren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is inderdaad een kip die hoog op de poten staat, eerlijk gezegd is het momenteel een beetje een lelijk dier, maar misschien wordt het wel een prachtige haan (helaas hebben we er al één).

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is het een jonge Sabelpoot-kip. Zijn er ook in kriel.
Diverse kleuren. Moeilijk om een haantje te herplaatsen. Bij de meeste kippenhouders is hij overbodig.
(Lees meer...)
Ivana
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: