Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zal een castratie helpen bij mijn konijn?

Mijn konijn Perry heeft voor mijn gevoel erg last van zijn hormonen, hij gaat telkens maar dan ook telkens weer zijn urinebak verschuiven, ik zet hem weer goed, hij gaat weer weg. En hij loopt rondjes om mijn voeten en laat de laatste tijd veel keutels vallen en is ineens bijna onzindelijk. NU MIJN VRAAG: Zal een castratie helpen om deze irritante dingen op te lossen ? Perry is een rammetje en dus nog niet gecastreerd.
NOTE;
Begin niet over een konijnenvriendinnetje na de castratie, dat doe ik niet en dat staat vast."

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Castreren heeft totaal geen zin. Hij verveelt zich en houdt zichzelf bezig, met in jouw ogen, ongewenst gedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het idee dat je konijn gefrustreerd is. Dat heeft niet zo zeer met zijn mannelijkheid te maken. Dat plassen kan inderdaad wel hierdoor komen. Hoeveel ruimte heeft hij in zijn hok ? Mijn konijn deed hetzelfde, totdat ik geld genoeg had en een 3 delig hok voor 'm kocht (ja, ik overdrijf graag, maar het gaat om het idee). Ik denk dat hij meer ruimte nodig heeft maar dat moet je mij even bevestigen. Verder zou je hem wat dingen kunnen geven zodat hij wat minder gefrustreerd raakt. Voor zijn 'mannelijkheid' zou je een knuffeltje in zijn hok kunnen zetten, sommige rammetjes doen daar hun, hoe vies het ook klinkt, behoeftes op. Verder zou je iets van lege wcrol erin kunnen leggen waarop hij kan knagen. Ik zelf heb ook een houten balletje met een belletje die hij erg leuk vindt en een bal met hooi die je in zijn kooi moet hangen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie nu pas de foto ; persoonlijk vind ik dit hok te klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat je overgaat tot zoiets radicaals als castratie kun je eerst gewoon zindelijkheidstraining proberen. Dat is bij konijnen ook mogelijk al is het bij rammen wel lastiger dan bij voedstertjes. Uit de reacties begrijp ik echter dat je konijn wel degelijk veel in huis loopt gedurende de dag, dus dan is het wel de moeite van het proberen waard. In bijgevoegde bron kun je er meer over lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing