Zal een castratie helpen bij mijn konijn?
Mijn konijn Perry heeft voor mijn gevoel erg last van zijn hormonen, hij gaat telkens maar dan ook telkens weer zijn urinebak verschuiven, ik zet hem weer goed, hij gaat weer weg. En hij loopt rondjes om mijn voeten en laat de laatste tijd veel keutels vallen en is ineens bijna onzindelijk. NU MIJN VRAAG: Zal een castratie helpen om deze irritante dingen op te lossen ? Perry is een rammetje en dus nog niet gecastreerd.
NOTE;
Begin niet over een konijnenvriendinnetje na de castratie, dat doe ik niet en dat staat vast."
En hij is dus eenzaam.
En hij verveelt zich.
Drie redenen genoeg voor zijn frustraties.
Je moet zelf zien wat je daar mee doet. Ik snap dat hij vooral uit zijn hok is, maar in de nacht zit hij er, neem ik aan ,toch de hele nacht in. Dat is alsnog erg lang voor hem. Dit is inderdaad gewoon een konijnenkooi, en ik heb dezelfde gehad voordat ik overging op een groter hok, maar geloof me, dit is te klein. Een groter hok, of het buitenhok waar je het over hebt, gaat dus het meeste oplossen.
Dat was op geen enkele manier gemeen naar jou bedoeld, als ik het ander commentaar zo lees.
Neem eens contact op met een konijnenopvang - ik vermoed echt dat je konijn gelukkiger zal zijn met een maatje. En daar zou jij vermoedelijk ook blijer van worden.
als je je had ingelezen weet je dat konijnen geen solitaire dieren zijn. Het zijn groepsdieren, jij als mens kan dat niet vervangen. Dat die nu opeens zo onzindelijk is, is een teken van aandachtsgebrek wat jij niet kan vervangen. Als je een konijn erbij neemt? lees eerst iets over koppelen. Je kan bv je konijn mee nemen naar de opvang om te kijken of het onderling klikt. Tussen konijnen moet een klik zijn als je ze samen wilt houden. Dat is niet vanzelfsprekend al lijkt het wel zo.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.