Hoe stop ik mijn kat die zichzelf maar blijft openkrabben?
Mijn kat van negen maanden heeft al zo'n twee maanden een wond - een zogenaamde 'hot spot'. Dit houdt in dat de kat in het begin een klein wondje heeft, maar dat dit zo jeukt dat deze het wondje openkrabt tot een hele grote wond en dat de korsten er dus ook zo weer worden afgekrabd. Resultaat: een heel grote, nare wond in zijn nek. Nu heb ik dit met een andere kat ook eens aan de hand gehad en deze heeft daar toen paardenmelkcapsules voor gekregen. Een wondermiddel, want binnen een week was het over met het gekrab en de wond was dicht! Uiteraard begon ik met de paardenmelk bij deze kat, maar bij hem helpt het totaal niet. Ik kocht toen zo'n 'lampenkapje', maar daar glipte hij steeds uit. Mijn vader fröbelde een heel klein lampenkapje voor zijn kittennekje, maar zelfs dáár hielp hij zichzelf nog uit. Nu heeft-ie al een paar weken een soort truitje aan van een sok met daaronder verband. De wond is al een paar keer prachtig dichtgegroeid, maar één keer dat truitje uit en hij ligt alweer open. Zelfs wanneer het stukje weer keurig onder het haar zit, dus... Megafrustrerend en zó sneu, ik heb soms echt het idee dat hij er zelf helemaal moedeloos van wordt, want hij lijkt constant jeuk te hebben, misschien wel meer dan voorheen...? En waarom werkt nu toch niets, ook niet na bezoekjes aan de dierenarts (paardenmelk + lampenkapje)?
Iemand een oplossing? Uiteraard ga ik wéér naar de dierenarts als andere oplossingen ook niet werken, want zelf komen we er hier ook niet meer uit.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.