Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je vogels laten opzetten?

Wij hebben een hele lieve valkparkiet. Hij heeft een groot deel uitgemaakt van mijn jeugd en als klein jongetje was ie ook heel belangrijk.

Begraven vind ik geen probleem, maar hoe zit het met opzetten van huisdieren. Kan dat ook met vogels? Zo ja, waar kan dat en hoe bereid je je erop voor? Ik woon in Enschede trouwens

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja hoor dat kan, wij hadden vroeger (50 jaar geleden )ook vogels waarvan mijn vader er een heeft laten opzetten omdat hij hem zo mooi vond was een japanse nachtegaal.
Je doet dat bij een preparateur, misschien is er bij u ook een in de buurt, maar ik heb een link toegevoegd voor de voorwaarden (beetje veel om te kopieren , dus hoop dat het toegestaan is)
(Lees meer...)
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
ja hoor ik zie een witte valkparkiet
Je kunt vogels laten opzetten. In venlo is er firma Bouten.
Misschien heb je hier iets aan.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
In Enschede zetelt al sinds jaren de firma Oldenkotte.
Vertrouwd adres, kan alles prepareren.
Even googelen voor de juiste gegevens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, dat kan. Ik zou het echter wel bij een professionele preparateur laten doen, want dat geeft een mooier resultaat dan een hobbyist.
Kijk ook naar de ervaring van de preparateur in kwestie, dat verschilt ook. Misschien heeft hij/zij prijzen gewonnen met prepareren.
Zorg ondertussen dat je parkiet goed bewaard blijft!
Ik weet niet hoe je dat moet doen. Misschien in een doosje in de vriezer?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding