Hoe krijg je een vliegensvlugge speelse jack-terrier te pakken?
Kennissen hebben een jonge jack-russel. Het beestje vind het leuk om pakkertje te spelen. Alleen het is mij te vlug af en ik kan het nooit te pakken krijgen. Als het mij ziet rent het al weg. En dan maakt het rondjes en rent kriskras langs mij heen. Het jonge beestje is veels te snel. Mensen met ervaring hoe je zo'n zo'n jonge snel hond wel 'te pakken kan nemen' (maar wel lief natuurlijk)
Toegevoegd na 1 minuut:
sorry ik bedoelde: " Mensen met ervaring of tips hoe je zo’n jong snel hondje wel ‘te pakken kan krijgen’ (maar wel lief natuurlijk)?"
JUIST bij die kleine hondjes is het heel belangrijk om op cursus te gaan
Maar cursus/opvoeding is bij ALLE honden heel erg belangrijk.... als je toegegromd/ gebeten/ achterna gezeten wordt door een grote jongen dan word je ook niet echt blij .... ;-)
En het rare ook hè: ik heb altijd grote honden gehad; als ik ze terecht wees, dan vonden mensen dat op straat vaak "zielig".... en ik doe dat correct hoor, niks mishandeling of zo. Kennelijk vinden veel mensen het niet zielig als mijn grote zwarte hond hun kind grijpt, omdat ik hem niet zou hebben opgevoed.... ik snap daar echt helemaal niks van....
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.