Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe groot moet het aquarium zijn voor kikkers?

Ik heb een klein bakje staan waar ik graag kikker(visjes) in wil houden. Hoe groot?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

De Nederlandse kikker mag men niet houden, het is een beschermd dier.

Kikkervisjes en kikkerdril daarin tegen mag wel zolang er nog geen pootjes aanzitten.

De grote van de bak is afhankelijk van de hoeveelheid dril (kikkereitjes) die je schept maar minimaal een bak van 40 bij 60cm zodat bij het uitkomen van de eitjes de dieren kunnen zwemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt aan de soort dat je wil houden, best kan je even informeren in de aquriumzaak. Een veel gehouden soort is de dwergklauwkikker, een klein bakje vrees ik dat wel niet geschikt is voor deze diertjes want je moet ongeveer 5 LITER WATER PER DWERGKLAUWKIKKER rekenen. Ze zijn verder wel vrij makkelijk in onderhoud, zorg wel dat het water minstens een dag staat of doe er product in dat ze er sneller inkunnen want ze zijn erg gevoelig voor chloor. Zorg ook voor een blad of zo dat ze af en toe (half) boven kunnen komen voor te ademen. Zorg dat je bakje niet te diep is (niet meer dan 30 cm water) want dan krijgen ze ook problemen met het ademhalen.
Sluit ook goed je bakje af want als ze ontsnappen halen ze het niet. Meer info vind je op de site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vanaf 50x50x50 tot 120x80x90 afhankelijk van de soort
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing