Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onze pup van 11 wk poept iedere nacht zijn bench onder en walst er vervolgens doorheen! Wat moet ik doen?

De ruimte in de bench is al klein gemaakt. We hadden eerst een stukje krant neergelegd maar hij poept op zn kussen! Kussen weg. Na 18:00 geen voer.. Pff niks helpt. Wel is hij flink aan de diarree. Dus ik ben er vannacht elke 2 uur uitgegaan met hem. En nog heeft ie 3x alles onder gepoept. Zelf slaap ik de laatste 3 nachten nog maar 3 uur max. dus hoop op een oplossing! Wie helpt mij!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Als hij zo lang aan de diarree is, moet je snel met hem naar de dierenarts. Hij kan wel uitdrogen, vooral op zo jonge leeftijd.
Enne... De diarree zal wel moeilijk in te houden zijn voor hem. Vandaar dat hij zijn eigen bench bevuilt. Ik schat in dat hij ermee ophoudt zodra de diarree over is.

Heel veel sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste maar eens kijken of hij de juiste voeding heeft ( wij zijn voor rauw en onze pup was binnen 2 dagen van de diarree af , ga maar eens googelen op rauw vlees voor de hond ) Ten 2e moet je weten dat de sluitspieren nog niet optimaal zijn en sterker worden als hij wat ouder is .Als het idd langer aanhoud moet je wel naar een dierenarts ivm met uitdroging zoals eerder genoemd Dat ie er doorheen walst is omdat ie er zelf ook wat nerveus van wordt omdat ie graag buiten zou willen poepen maar vast zit .
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je best met je hondje naar de dierenarts gaat. Uit onze eigen ervaring weten we dat vlees absoluut niet goed is voor een hond (ze kreeg er maar diarree van). De dierenarts heeft ons dan een zakje eukanuba dieetvoeding verkocht en hiermee was het opgelost samen met medicatie voor de diarree.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat de da de ontlasting nakijken op Giardia,dit is een hardnekkige parasiet die je niet zomaar weg krijgt.

Dat een pup de bench niet vervuilt,klopt niet altijd hoor,de één doet het wel en de ander niet,dit is per hond verschillend.

Ik vind het vreemd dat je da er verder nog niets tegen ondernomen heeft met zo'n jonge hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het hondje van een puppie-fabriek hebt is het logisch dat hij de bench bevuilt als hij het niet kan ophouden.
Een pup-fabriek is een plaats waar honden aan de lopende band moeten bevallen, bij een fokker die de honden niet de kans geeft om zich buiten het nest te ontlasten. Daar gaat geld voor verzorging, hier kan niet vaak genoeg voor gewaarschuwd worden. Het moederdier zal dus de kans niet hebben gehad een schoon nest te maken voor de kleintjes. Ze zullen dus 'van huis uit' niet hebben meegekregen hoe het hoort.

Heb je het hondje van een gewone fokker of van liefdevolle mensen die weten hoe je een nest moet behandelen, dan is het overmacht en is het diertje ziek. Het komt vaak voor bij jonge honden, dat het darmstelsel nog niet optimaal functioneert. Daar heb je hulp bij nodig van de dierenarts. Diarree-remmers en passend voer. Het wil niet zeggen dat het eerste het beste voer dat de dierenarts meegeeft, het juiste voer is.

Verkleinen van de bench helpt in zo'n geval ook niet. Zelfs al zou het dier het willen, hij kan het eenvoudigweg niet ophouden en voelt zich dan ook doodongelukkig. Vandaar zijn gedraai en het bevuilen van de hele kooi.
Een krant is hem waarschijnlijk onbekend en heeft voor hem dezelfde functie als een kussen, namelijk een plaats waar je iets kwijt kan. Een krant werkt alleen als een hond krantzindelijk is. Je zal een paar weekjes geduld moeten hebben en hem vooral NIET bestraffen.
Ivana
12 jaar geleden
Ik lees dat je al naar de DA geweest bent.
Een beetje diaree in het begin of poepen in de bench is niet echt erg. Gaat eigenlijk vanzelf wel over.
Maar wat jij beschrijft klinkt als ziek zijn en inderdaad een parasiet of andere aandoening.

Dat een Da je gelijk duur voedsel meegeeft is standaard. De meeste Da worden door de dure voedingsbedrijven gesponsord. En het voer is echt niet beter dan de gewone merken (Geen aldi of andere goedkope zooi)

Als de Da verder niks onderneemt dan wat voeding meegeven, zou ik een andere DA opzoeken. Langdurige diaree kan erg schadelijk zijn voor een pup.
En liefst vanavond nog als het al dagen bezig is!

Hoe je ons op de hoogte?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing