Een man in de dierenwinkel zei dat het beter is om maar één rat te kopen, maar ratten.nl zegt dat je er minimaal 2 moet hebben. Wat is nu waar?
Die man in de winkel vertelde dus dat als je er meerdere koopt ze zich alleen maar op elkaar gaan focussen en jij dus niet echt meer met ze kunt spelen omdat ze misschien wel gaan bijten o.i.d. Als je er maar 1 koopt focust hij zich op jou en wordt jij zijn vriendje. Maar op ratten.nl staat "Een rat is een roedel(groepsdier en ze moeten minimaal met zijn tweeën in een hok zitten, anders verpieterd hij en kan zelfs agressief worden." Wat is nu waar? (Ik wil trouwens een rat gewoon als leuk knuffelbeestje en zodat ik ermee kan spelen, maar is dan 1 of 2 ratten beter?)
Het was een heerlijke knuffel, die ik gewoon los kon laten lopen in huis.
Ze zat gewoon in mijn mouw toen ze jong was vanaf het moment dat ik thuis kwam. Toen ze ouder werd bleef ze op schoot. Daarna heb ik het advies opgevolgd om 2ratten te nemen. Dat werden 2vrouwtjes. Dat zijn echte donderstenen geweest. In de kooi waren ze heel druk. Buiten de kooi sloopte ze alles. Uiteindelijk hield ik er steeds eentje los. Dat was lastig. De een was een knuffel, de ander was rebels. Mijn voorkeur was de knuffel-rat. Ik moest opletten dat ik de ander niet ging verwaarlozen. Kortom het ligt erg aan het karakter van je rat. Bij dierenwinkels worden ratten vaak als groepsdieren verkocht. Als je er eentje koopt kunnen sommige dw's moeilijk doen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.