mijn hond(9) is echt een watje maar ineens is hij naar andere honden heel stoer buiten (blaffen, springen) wat kan ik doen?
hij is chemisch gecastreerd, de lijn los laten hangen helpt wel , maar soms staat ie meteen op spanning (de riem dan) ivm verkeer kan hij niet altijd los, als hij los loopt is hij niet zo stoer. Het is moeilijk om hem af te leiden als hij de ander hond al gezien heeft. iemand goede tips!
Toegevoegd na 1 dag:
* voor de chem castratie was hij de laatste maanden erg stoer naar andere honden, in overleg met de dierenarts dez chemisch castr gehad, dit had wel effect, maar nu niet meer, hij volgt de castraties op zoals staat voorgeschreven (vaste afspraken).
* hij laat niet zijn tanden zien, maar blaft en staat enorm op spanning.
* ik kan hem wel eens afleiden als ik de hond eerder door heb dan hem, maar dan kost het hem wel moeite maar hij doet zijn best, hij moet daarna echt even ontladen, door flink te spelen (wat dan wel weer grappig is)
* wat altijd wel hiepl, ik zeg hielp, was de ander hond begroeten als zijnde die kennen we.. maar daar is vaak de ruimte niet voor.
Toegevoegd na 1 dag:
* ivm met zijn leeftijd voor chemische castratie gekozen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.