Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een Rottweiler?
Ik heb altijd katten gehad, maar de laatste jaren ben ik zeer geïnteresseerd in honden geraakt. Ik zit nu in een levensfase waarbij een hond past. Ik werk als freelancer aan huis, ik heb genoeg tijd, ik woon in een flat maar wel met een lift, dus alles lijkt best gunstig. Nu weet ik dat een Rottweiler misschien niet echt de ideale eerste hond is, maar aangezien ik alle tijd en liefde voor de hond heb en dus heel veel bij hem zal zijn, lijkt me het zeker niet onmogelijk. Ik ben alleen totaal nieuw in de hondenwereld, weet niets van fokkers die oké zijn, van puppycursussen, et cetera. Ik wil me eerst nog heel goed gaan inlezen over van alles en nog wat omdat ik het uiteraard echt goed wil doen allemaal.
Weet iemand goede lectuur, goede sites, heeft iemand überhaupt tips over Rottweilers? Ik kom er achter dat ik echt in het duister tast wat honden betreft en wil voor ik een hond aanschaf alle belangrijke zaken weten. Ik wist niet dat Rottweilers geen trap mochten lopen, bijvoorbeeld. Dat zijn belangrijke dingen die ik allemaal moet en wil weten voor ik me in het diepe stort (waar ik uiteraard alle tijd voor neem). Het is totaal anders dan een kat die zichzelf vermaakt, zelf speelt en noem maar op. Ik zou ook graag verhalen willen horen van jullie Rottweilerbaasjes.
Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb wel ervaring met Rottweilers in de zin dat ik een tijd op kinderen paste die één in huis hadden. Dat was echt een beer en hij was zo lief, gehoorzaam en beschermend. Toen was ik helemaal dol op het ras.
Maar je hebt er ook erg agressieve exemplaren tussen.