Mijn kat heeft pijn in haar staart maar volgens mij is er niets gebeurd, weet iemand wat dit kan zijn?
We zijn 2 dagen aan het verbouwen geweest (balkon katproof maken) en ik merkte gisteren wel dat ze uit haar doen was maar ze houdt ook niet van gedoe in huis dus dat verbaasde me niet. Gisteravond aaide ik haar langs haar hele lijfie en toen ik bij de staart kwam greep ze me. Maar ze was naar mijn idee geïrriteerd vanwege de verbouwing dus heb er geen aandacht aan besteed. Vandaag weer de hele dag herrie en gedoe en een geïrriteerde kat. Maar toen ik haar net toen iedereen weg was rustig aaide greep ze me weer toen ik bij haar staart kwam. Als ik haar koppie of rest van het lijf aai is er niets aan de hand. Nog een keer geprobeerd haar staart te aaien en weer grommen en blazen dus denk toch echt dat haar staart pijn doet. Hoe kan dat ineens?
Toegevoegd na 2 dagen:
Zaterdag was ze al weer vrolijker. Ik heb voorzichtig aan haar staart gevoeld en ze reageerde nog wel maar niet meer zo heftig. Dus heb ik besloten toch nog even af te wachten. Vandaag (zondag) rent en vliegt ze weer als vanouds door het huis en nu ook veilig op het balkon en mag ik gewoon weer aan haar staart zitten als ze even tijd heeft om stil te zitten ;-)
Dus ik denk inderdaad dat ze zich zo kwaad heeft gemaakt deze week en met haar staart heeft gezwaaid dat hij daarom zeer deed!
het kan een kneuzing zijn of een breukje
bijt hij ook op die plek ?
als er wondjes komen kan je misschien een halskraag kopen ?
Het zou een ontsteking kunnen zijn, maar het zou ook kunnen dat er een 'kootje' gebroken is. Ik zou er mee naar de dierenarts gaan als je ziet dat ze er last van heeft.
Bedankt voor de reacties, altijd fijn als mensen mee denken!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.