Mijn puppy piept heel veel, gaat dit nog over?
Ik heb een teckeltje van 4 maanden. Als we in een openbare gelegenheid zijn (bibliotheek, winkels, restaurant) piept hij bijna non-stop. Ik weet niet wat de reden is, maar ik denk gewoon opgewonden/enthousiast/overprikkelling. Mijn vraag is of dit vanzelf overgaat, of wat ik er zelf aan kan doen. Alvast bedankt!
(Winkel en bibliotheek vind ik ook niet echt fris trouwens.....)
Mijn jachthond gaat altijd mee naar de camping. Ligt los bij de tent. Gaat mee naar restaurants waar dat is toegestaan en ligt dan op haar eigen kleedje aan mijn voeten onder tafel. Pas als ik vertrek wordt ze opgemerkt.
Mijn vorige hond was ook 'aaihond' in het ziekenhuis en in de inrichting van de geestelijk achtergebleven medemens.
Een goed opgevoede hond is een zegen voor velen, niet alleen voor de eigenaar. Iedereen mag zijn mening hieromtrent hebben, maar ik wil wel even een lans breken voor het dier dat door de eeuwen heen ons het meest na staat.
ik ben tegen niet opgevoede, opgewonden, opgefokte (kleine) hondjes die niet als hond worden behandeld.
ik ben voor honden die wel opgevoed zijn en dus onder appèl staan. een hond die keurig 'op zijn plaats" blijft is véle malen prettiger ook in een restaurant dan onopgevoede luidruchtige kinderen die door de ouders "los" gelaten worden en door een restaurant rennen, schreeuwend.
dat heb ik altijd mateloos irritant en heel erg hinderlijk gevonden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.