Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat het chippen van je huisdier per stad zo enorm verschilt qua prijs?

Een vriendin van mij woont in Almere en heeft slechts 10,00 euro voor de chip van haar hond betaald.

Ikzelf woon in Breda en ik heb maar liefst 47.50 euro betaald voor de chip van mijn hond.

Dit ligt na mijn idee toch extreem ver uit elkaar,hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
640
Rieneke1
11 jaar geleden
als je de chip tijdens de castratie laat zetten betaal je geen consult.
kom je alleen om de chip te laten zetten, dan zit er consult bij in.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat het ligt aan het aantal honden per regio, hoe meer homden hoe duurder omdat het systeem groter word
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sowieso zit er erg veel verschil qua prijs tussen de ene of de andere dierenarts.
sommige dierenartsen hebben een plattelandspraktijk, en moeten voor ieder wissewasje doorverwijzen omdat ze weinig apparatuur in de praktijk hebben.
andere praktijken zijn gevestigd in de stad, waar het pand veel duurder is, en kunnen in hun praktijk echo's maken, bloedonderzoek doen, enz enz.
zo zijn er tal van factoren die de hoogte van de prijs bepalen.

verder is het plaatsen van de chip goedkoper als je het laat doen als je toch naar de dierenarts moet voor castratie, enting oid.
je betaalt dan niet de consult[rijs alleen voor het plaatsen van de chip.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
Dit kan verschillende oorzaken hebben, je vriendin heeft het in een actie week gedaan, deze worden elk jaar gehouden. De dierenarts heeft alleen de chip gerekend of ze heeft het gecombineerd met een gewoon consult.
Het kan ook zijn dat jouw hond al geregistreerd is en dat zij dit nog zelf moet doen. Dit zou niet het hele verschil verklaren maar wel gedeeltelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding