Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor een ras is mijn konijn?

We weet wat voor een ras mijn konijn is? Hij komt van de dierenwinkel , en ik wil het heel graag weten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Hij heeft wel iets weg van een franse hangoor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De (meeste) konijnen uit de dierenwinkel zijn geen specifiek ras. Ze zijn gekruist en gekruist en gekruist. Huis tuin en keuken konijntjes.

Zo ook dit konijn. Dit is een mengelmoesje van verschillende rassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke zoeist dacht ik al, zal ff bij de winkel vragen welk ras de ouders waren, heb hem namelijk nog niet zo lang geleden gekocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de dierenwinkel weten ze het ook niet. zijn ouders zijn ook mengelmoesjes. Fokkers die aan dierenwinkels verkopen kruisen alles wat maar mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh okee
De echte Franse Hangoren zijn tussen de 5-9 kilo. Hoe zwaarder ze zijn, hoe meer punten ze krijgen op de show.
Hier zien we een dwerghangoor, weliswaar zonder papieren, maar evengoed een hangoor. Ze zijn over het algemeen rustiger en liever dan de gewone dwergkonijntjes en ik denk zelfs iets intelligenter.
Wij hebben ze jarenlang in huis gehad. Ze waren zindelijk en lagen altijd onder het bureautje van mijn jongste dochter als ze haar huiswerk deed.

Toegevoegd na 4 minuten:
Misschien leuk om te lezen al is de jouwe dan niet raszuiver:
http://www.everyoneweb.com/denederlandsedwerghangoortjes/
(Lees meer...)
Ivana
12 jaar geleden
Het lijkt me een kruising tussen een franse hangoor en een lotharing, van beiden hebben ze kenmerken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
De Nederlandse dwerg-hangoor is een kruising tussen een Franse hangoor en een Nederlands dwergkonijn. Als je dat niet via de gewenste combinaties doet, maar een gevlekt konijn als een van beiden neemt, krijg je gewoon de rasloze gevlekte dwerg-hangoor.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: