Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe voorkom je dat de drinkbakken van me paarden bevriezen?

de drinkbakken van me paarden bevriezen altijd en dan moet ik het weer openbreken enz. weet iemand een simpele oplossing zonder een pomp of zo te gebruiken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Leg een voetbal in de drinkbak.
Dat deden ze vroeger bij ons op de manege ook en het werkte perfect !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

thermo drinkbak :) Kun je zelf bepalen heo hoog je tempratuur lijft :) kost wel 90 euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Besteed in de winter aandacht aan bevriezing wanneer nodig. Je kunt het bevriezen van water in sommige gevallen voorkomen door de waterbak goed in te pakken. Wanneer dit niet meer lukt moet je ervoor zorgen dat je paard op een andere manier voorzien wordt van water. Bijvoorbeeld met emmers lauw water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door suiker door het water te mixen (ik weet niet of dit kan met paarden mag) maar als je genoeg suiker in het water stopt bevriesd het niet meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat de bak langzaam overstromen, dan komt er altijd water met temperatuur boven nul bij en zal de zaak niet bevriezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij doen altijd wat stro in het water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij doen gewoon de verwarming aanzetten in de kamer waar de pomp gemonteerd is. Anders zijn er van verschillende aanbieders ook drinkbakken te verkrijgen die een speciale anti-freeze systeem hebben, bijvoorbeeld van de Hit Actief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing