Hoe ga ik de verveling van mijn hamster tegen?
Ik heb een 'wilde' hamster onder mijn hoede - met 'wild' bedoel ik dat ze niet tam is, ik heb haar uit een dierenwinkel waar ze samen met vele andere dieren zwaar verwaarloosd is. Ik had haar eigenlijk meteen tam moeten proberen te maken, maar dat heb ik helaas niet gedaan en ze is nu anderhalf jaar waardoor ik het gevoel heb dat het te laat is. In ieder geval speel ik dus niet met haar en ik heb het gevoel dat ze niets te doen heeft en zich verveelt. Ze wordt niet genoeg geprikkeld.
Aan het begin van haar leven bij mij stond ze op een bureau waar ze vanuit haar kooi van alles kon zien, maar omdat mijn kat haar op de korrel kreeg heb ik haar nu vrij hoog staan en daar is niet echt iets te zien. Ik geef haar nestmateriaal om lekker mee te bouwen, dan is ze wel even bezig, ik geef haar WC-rollen en laatst heb ik een speeltje voor haar gekocht; een bal uit een soort takken. Die heeft ze gebruikt als nestmateriaal. Ik zit er nu sowieso aan te denken maar eens een radje voor haar te kopen, maar waar kan ze meer fijn mee spelen en zich vooral niet mee vervelen?
Verder ben ik ook wel benieuwd of het, zoals ik denk, te laat is om deze wilde hamster nog een beetje handtam te maken, aangezien ik dan buiten de kooi met haar kan spelen af en toe.
Toegevoegd na 8 minuten:
Het ging me er destijds vooral om dat ze een huisje zou hebben, eten en drinken, dat ze veilig zou zijn, zij en haar zusje die diezelfde dag nog overleed door de verwaarlozing door de dierenwinkel. Maar aandacht hoort daar natuurlijk óók bij.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.