Hoe maak ik mijn hond minder bang voor me?
Ik heb sinds 5 weken een Golden Retriever puppy. Hij was 7 weken oud toen we hem kregen. Alles ging geweldig de eerste paar weken. Ik heb hem binnen no time commando's zoals zit, lig en blijf kunnen leren. Binnen is hij gewoon lekker speels en helemaal niet bang voor mij. Sinds een paar dagen (bijna een week nu) is hij heel erg bang voor mij zodra ik zijn riempje pak om hem uit te laten..
Dit zal niet zomaar zijn, ik ben namelijk behoorlijk onhandig en ben al een paar keer op zijn staartje/pootje gaan staan tijdens het uitlaten. Ook heb ik hem een keer pijn gedaan bij het optillen op een of andere manier want hij ging eventjes janken.
Eerst liep hij hartstikke goed mee en kwam hij elke keer als ik "Kom!" riep. Nu negeert hij mij compleet en wilt hij geen stap zetten buiten. Hij blijft zitten en staart om zich heen af en toe naar mij.
Het lukt me om hem een paar stappen te doen met behulp van een koekje maar verder dan 2m per koekje kom ik niet. Zo ga ik heel snel door mijn koekjes heen! Opvallend is, als ik zijn riempje af doe en wegloop volgt hij mij gewoon weer..
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij mij met een riem weer vertrouwt??
Ik voel me zo schuldig tegenover hem!
Ik heb al een paar lessen puppy cursus gedaan maar vond de lessen niet zo leuk dus ben op dit moment op zoek naar een andere puppy cursus.
Dus even kort samengevat:
Binnen is hij speels en komt hij bij mij knuffelen, buiten (met riem) is hij een totaal ander hond.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.