Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor hondenras is: Trouw, knuffelig, sportief, kan alleen zijn als dat moet, en lief/spontaan?

Ik weet wel dat het ook heel erg te maken heeft met de opvoeding van het hondje, maar ook in het karakter.... Bijvoorbeeld een husky is (heb ik gehoord) veel moeilijker in de omgang en opvoeding dan ander soort honden en heeft bijv veel meer tijd en aandacht nodig...... Maar welk hondenras is dus wat ik boven omschreef?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (18)

Duidelijk een retriever soort. Mits goed uitgelaten een hond die prima een tijdje alleen kan zijn. Wil graag aangehaald worden, betrokken worden bij het gezin. Fijne hond om mee te wandelen zwemmen balletje of stok gooien. Wij hebben onze 3e labrador en willen nooit een andere soort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al verschillende boxers gehad en die voldoen helemaal aan de gestelde eisen.
Alleen met het alleen zijn hebben alle honden een probleem want het zijn van nature roedeldieren, dus als je van plan bent om je hond langere tijd alleen te laten zorg dan voor een compagnon voor hem/haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben een labradoodle.
Lief,trouw,knuffelig,sportief en kan heel goed alleen zijn.
Erg vrolijke lieve hond. En ze verharen niet!
Ik heb ook die test eens gedaan, maar daar kwam een heel ander soort hond uit dan wij wilden.
(op internet zien de labradoodles er apart uit, maar het is maar net hoe je ze knipt, die van ons is egaal gekrult)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koningspoedel. Zéér slimme hond, waardoor ze supersnel leren.Heeft tevens alles wat U hierboven omschrijft en nog een groot pluspunt, verliest geen haren.
Wel regelmatig naar de kapper voor een knipbeurt en om de dag kammen.Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een labrador voldoet hier zeker aan, mits hij voldoende kansen krijgt om zijn karakter op een goede manier te ontplooien.
Uit de rasstandaard: TEMPERAMENT/ GEDRAG: Goed temperament, erg behendig. Buitengewoon goede neus, zacht in de mond, uitgesproken liefhebber van water. Een toegewijde, zich makkelijk aanpassende metgezel. Intelligent, levendig en gezeglijk, met een sterke wil zijn baas te behagen. Vriendelijk karakter zonder spoor van agressie of ongepaste schuwheid.

Er zijn ook verschillende testen op internet te vinden wat voor soort hond bij je past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super sportief, heel aanhankelijk, makkelijk op te voeden, goed met kinderen en andere dieren. Kan alleen thuisblijven mits goed aangeleerd. Dit laatste binnen de perken, want een hond is een roedeldier.

Voor mij nooit meer een ander ras: de Hongaarse voorstaande hond, de VIZSLA.
Ivana
12 jaar geleden
Wat dacht je van een herders hond? Als je ze goed opvoedt zijn ze trouw, knuffelig, sportief, kan alleen zijn als het moet, lief en spontaan. Je hebt ze ook in verschillende kleurtjes, patroontjes en vachtjes. Zelf heb ik een Franse herder, echt heel lief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(mijn eerder gegeven antwoord is een labrador.)

advies: de labrador komt het dichtst bij het wensenpakket!

het zijn waterhonden, dus aan het water of op het strand geen probleem, het zijn familie, nee gezinshonden willen graag ook door kinderen geaaid en aangehaald worden. spelen in de tuin is altijd prijs.

binnen zijn het lieve dieren, die op hun eigen plek, in hun mand rustig slapen. ze hebben een zacht behulpzaam karakter, worden ook net als herdershonden (voor de politie / brandweer) als werkhond gebruikt. alleen de labrador zal eerder als blinde geleidehond ingezet worden.

net als in het voorbeeld de husky, moet je ook nooit in de verleiding komen ("hij is zoooo lief.") om een akita inu te kiezen, dat is namelijk een zeer eenkennige hond die zelfs gevaarlijk kan zijn onder ondeskundige leiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Sint Bernard is makkelijk op te voeden (de meesten), erg aanhankelijk, houdt van kroelen en aandacht krijgen, kan goed alleen thuis zijn als men werkt. Ik vond ze erg lief, echt makkelijke honden. Haast ideaal. Een balletje gooien vinden sommige ook leuk.

Een Amerikaanse Bulldog kan ook aan jouw eisen voldoen, mits een goede opvoeding. Echter kunnen ze op latere leeftijd wat aan de dominante kant tegen hetzelfde geslacht.

Toegevoegd na 8 minuten:
Een Boomer, en een Bichon Frise kunnen ook prima aan jouw eisen voldoen.

Ik zou er wel rekening mee houden dat je ook een hond kan krijgen die nou nét niet aan de karaktereigenschappen van het ras voldoet. Soms heb je nou nét de uitzondering op de regel te pakken. Dan moet je alsnog van de hond kunnen houden.

Een intelligente hond heeft heel veel uitdaging nodig. Als je de hond niet kan 'triggeren' dan kan het een hele vervelende hond worden.

Toegevoegd na 13 uur:
Een Labradoodle.

Toegevoegd na 13 uur:
Een Labradoodle.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een labrador is lekker sportief en heeft een lief karakter.
Je kan ook een bulldog nemen maar die stopt snel met lopen en heeft er dan geen zin meer in,, labrador raad ik aan. Golden kan ook. Of een beagle herder dolmatier. Maar ik hou het bij labrador.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een poedel is naar mijn idee en ervaring
zeer geschikt om aan uw verwachting te kunnen voldoen.
Bovendien nog de prettige bijkomstigheid van absoluut niet verharen!!
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zéker weten : een poedel. Een poedel is geduldig, trouw, speels, intelligent, autodidact, aanhankelijk, trouw,Kijk maar eens bij de eigenschappen van een poedel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed opgevoede Chihuahua. Mijn dochter heeft er 1 die nu 8 jaar oud is en vanaf dat hij een pup was kon ze hem alleen laten. Hij heeft in zijn jeugd nooit iets vernield of zijn behoefte in huis gedaan. Kwam pas vrolijk en enthousiast tevoorschijn als zij thuiskwam. Ze heeft hem zelfs geleerd dat hij in de hoek moet zitten als hij iets stouts had gedaan. Het is een heel sociaal beestje. En hij gaat makkelijk mee in een handtas, zelfs de stoerste mannen smelten als ze hem zien.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ikzelf maak urenlange wandelingen met hem en hij klaagt absoluut niet, loopt netjes aan de voet. Hij kan ook een paar kunstjes en is eigenlijk altijd blij. Is niet onderdanig, maar gehoorzaamt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan er voor mij maar 1 zijn. Dat is een duitse herder. Het is een echte gebruikshond voor diverse doeleinden, maar ook geschikt als gezinshond. De hond is erg trouw aan zijn baas. Duitse herders kunnen zeer goed leren en gehoorzaam zijn. De Duitse Herdershond straalt adel uit. Alle wat jij vraagt, voldoet een duitse herder aan. Maarjah er zullen vast ook andere honden zijn. Maar dit is mijn mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij zijn heel tevreden met onze border collies. Dit ras is gemakkelijk op te voeden, ze zijn zeer sportief: houden van rennen, wandelen, spelen. Enorm trouw en superlief. Ik zou dus een border collie aanraden!

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan het ze ook makkelijk aanleren om alleen te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een greyhound is een super sportief ras. die houden van rennen en dat moet je dagelijks met ze doen. ze zijn super trouw en knuffelig. ze zijn soms wel heel erg druk.
het is een intelligent ras, dus ze leren heel snel de trucjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pff ik heb het al gelezen allemaal grote honden die de mensen aanbevelen.
ze eten veel en als je ermee naar de dierenarts moet kost het ook veel.
ik heb een border terrier gehad heel lief altijd met je kroelen en aanhankelijk.
spelen deed hij heel graag en lopen naast de fiets ook.
3 katten kon hij ook goed mee omgaan 1 sliep zelfs bij hem in de mand.
soms kon hij tot 8 uur alleen zijn meenemen op vakantie was ook geen probleem hij nam de plek in van een weekend tas.
daarnaast heb je ook het voordeel dat ze niet zo doorgefokt zijn als labradors of retrievers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een coton de tulear! deze is van karakter vrolijk, speels en grappig!
Is heel zacht en knuffelig! Kan uren wandelen en als je thuis komt nog apporteren!
Kan ook heel rustig zijn en alleen zijn is ook geen probleem!!!
De liefste hond die ik tot nu toe heb gehad! Zeker een aanrader!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing