Is een hond die dieren bijt gevaarlijk voor kinderen?
Op de zorgboerderij waar mijn zoon met beperkingen naar toegaat is een herdershond. Deze hond heeft onlangs een aantal kippen en een kat gebeten ( laatste moesten ze laten inslapen ) Ik maak mij nu zorgen over de veiligheid van mijn zoon in de buurt van deze loslopende hond. Is dit terecht?
Toegevoegd na 1 dag:
Dank voor de vele reacties !
Ik heb een gesprek gehad met de eigenaren van genoemde Herdershond. Ze deelden mijn zorg niet maar nemen mijn bezorgdheid wel serieus Als mijn zoon op de boerderij is, gaat de hond in een kennel aldaar. De eigenaar gaf 3 opties aan voor de hond. 1 in de kennel houden, 2 een training volgen of 3 in laten slapen…hij was daar nog niet uit….volgens hen had de hond geen interesse in kinderen / mensen en ging dat al jaren goed.
Ik heb een gesprek gehad met de eigenaren van genoemde Herdershond. Ze deelden mijn zorg niet maar nemen mijn bezorgdheid wel serieus Als mijn zoon op de boerderij is, gaat de hond in een kennel aldaar. De eigenaar gaf 3 opties aan voor de hond. 1 in de kennel houden, 2 een training volgen of 3 in laten slapen...hij was daar nog niet uit....volgens hen had de hond geen interesse in kinderen / mensen en ging dat al jaren goed.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.