Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Katten wel of niet toelaten in de bench van de hond?

Mijn katten zijn niet blij met de hond, maar de bench vinden ze wel een fijn plekje. Nu vraag ik me af of ik dit moet toelaten of juist niet? Voor de hond moet de bench een eigen, veilige plek zijn en daar heeft ze dus niet altijd toegang toe. Als ik de katten weghaal voor haar, verlaag ik de katten in rang en vindt zij (de hond) waarschijnlijk weer dat ze hen de les mag lezen (dat heb ik er net uit). Waar doe ik goed aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

de bench is van de hond, op deze manier tonen de katten dat zij boven de hond staan, maar ook dat het dus hun bed is en dat is niet zo.

er zijn genoeg opties, mandjes, stoelen, de bank, de kast etc. voor de katten om te liggen, sta dit niet toe, zo is het niet de bench van de hond.

wat misschien een goed idee is, de oplossing, is een (tweedehands) rieten mand op de kop tikken, groot genoeg voor de hond en 2 katten tegelijk, dan kan de hond daar ook gaan liggen en de katten kunnen er bij gaan liggen, het is een beetje een "halva" oplossing, maar het werkt wel (bij andere honden en katten bewezen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Koop een extra bench voor je hond of katten. Of koop een katten mand voor de katten. Of sluit de bench voor de katten en dan zoeken ze vast wel ergens anders een fijn warm plekje of maak er één voor ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. De bench is voor de hond.
Katten hebben de rest van het huis.
(zo' n beetje )
Een hond moet echt zijn eigen plekje hebben, vooral als de katten hem niet leuk vinden.
PS katten doen echt niet aan die rangorde van honden.
Don't worry.
Honden doen wel aan de rangorde van de mens: en jij laat nu de kat toe in HUN bench.

Toegevoegd na 1 minuut:
Katten zijn solitair.
Honden leven in een roedel,
Vandaar dat katten nit meedoen met die rangorde, Maar jouw hond wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing