Katten wel of niet toelaten in de bench van de hond?
Mijn katten zijn niet blij met de hond, maar de bench vinden ze wel een fijn plekje. Nu vraag ik me af of ik dit moet toelaten of juist niet? Voor de hond moet de bench een eigen, veilige plek zijn en daar heeft ze dus niet altijd toegang toe. Als ik de katten weghaal voor haar, verlaag ik de katten in rang en vindt zij (de hond) waarschijnlijk weer dat ze hen de les mag lezen (dat heb ik er net uit). Waar doe ik goed aan?
De hond komt natuurlijk op hun territorium.
Ik heb er verder geen verstand van hoor,ik heb wel een kat thuis,maar verder geen andere huisdieren.
Maar het is niet zo aardig wat ze doe...
Dat kan je zelf ook wel zien denk ik....(foto)
Zie verder antwoord.
Succes met je beestenboeltje. :)
komt vast goed.
Onze katten kiezen ook graag een plek uit waar ze precies in de weg liggen. soms tolereren we dit, soms niet, afhankelijk van de situatie.
De bench is voor de hond. er meteen uithalen en niet meer toestaan.
EEn eigen bench zal hun minder interesseren denk ik ;)
Maar kan ik me in vergissen!
Maar stel dat ik de katten er niet meer in toelaat, dan zou het kunnen dat mijn hondje ze weer de pas af gaat snijden als ze zelfs maar in de buurt van de bench komen. Dat heeft ze eerder ook gedaan. Mag ze ze in dit geval dan wel "blocken"? Daar zit ik een beetje mee.
hun bench dus een eind er vandaan, en JIJ moet degene zijn die ze corrigeert, niet de hond.
je hond beschermt zijn eigen plekje.
Dat heeft hij ook echt nodig. Kussentjes bovenop de bench is geen goed plan hoor.
dan liggen "die beesten" boven op hem. zo zie hij dat) Je katten hebben toch plekken genoeg? Jullie moeten nog een leefsituatie maken met z' n 4-tjes (mss 5-en?)
Dus puzzel maar.
Op dit moment is er nog even een machtstrijd gaande tussen je 2 (grote!) katten en je hondje.
Daar mag je echt wel wat sturing aan geven. Ik denk, als je je katten 2-3 keer hebt weggejaagd, dat het gedoe met de bench al voorbij is.
Help je hondje maar een beetje.
Je katten redden zich zo te zien prima. :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.