Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn poes komt op plekken waar ze niet mag komen stuur je haar daar weg dan luisterd ze niet wat kan je daar aan doen?

Toegevoegd na 45 minuten:
normaal maakt het niet uit waar ze ligt maar ze ligt ook bij de bij de snoeren en iedere keer heb ze nijging op die snoeren kapot te bijten en als ze dan stroom door haar lichaam krijgt kunnen we haar weg brengen en daar is ze mij te dierbaar voor

Toegevoegd na 46 minuten:
Toegevoegd na 45 minuten:
normaal maakt het niet uit waar ze ligt maar ze ligt ook bij de snoeren en iedere keer heb ze nijging op die snoeren kapot te bijten en als ze dan stroom door haar lichaam krijgt kunnen we haar weg brengen en daar is ze mij te dierbaar voor

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Kom ik weer aan met mijn advies wat ik "gejat" heb van Rieneke.

Lang leve de stofzuiger!

Zet de stofzuiger bij die plek neer. Zet hem "aan" maar doe niet de stekker in het stopcontact. Zodra ze daar gaat liggen duw jij vlug de stekker in het stopcontact.

Moet jij opletten hoe snel ze daar niet meer wil liggen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Of koop een flesje cat-away-spray, verkrijgbaar bij elke dierenwinkel. Neem een ouwe lap, en spuit die daar royaal mee in, en leg deze op de plaats van die kabels (ik gebruik het niet omdat ik zelf de lucht niet kan hebben, maar ik ben erg gevoelig voor geuren, en krijg snel hoofdpijn bij luchtjes.)

Dan neem je een catnip spray en dat spuit je op een plek waar ze wel mag komen. Die geur zal ze als aangenaam en veilig beschouwen, en daar dus graag gaan liggen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

blijven herhalen.. katten zijn niet dom hoor. Ze proberen het wel heel vaak, want het zijn nu eenmaal nieuwsgierige beesten. Maar ze weten dondersgoed dat hun baasje iets niet wilt.

Mijn voorraadkast staat bijvoorbeeld altijd op een kiertje, omdat die deur niet goed sluit. In het begin kroop ze dr altijd in, en dan moest ik haar er regelmatig uit halen.

Wat ik daarna deed, was één keer in me handen klappen, één keer stampen en hard "heej!" roepen... dat moest ik wel een paar weken volhouden, want ze kroop er bijna dagelijks in.. en als ik dat deed dan rende ze er snel weer uit, na verloop van tijd dit doen.

Daarna was een "ssssshhh" en gewoon een keer hard met mijn voet stampen meer dan genoeg,... en inmiddels ruikt ze alleen even, kijkt ze mij aan alsof ik boos kan worden. en dan zeg ik alleen even "heej!" .. ze kijkt me aan en wandelt ze weer verder..

Maar goed, dan ben je wel alweer een jaar verder.

Alleen ja, kijk, dat werkt bij mijn kat, maar je moet duszelf uitvinden wat jouw kat vervelend vindt, en waar ze naar luistert. Het is uiteindelijk de bedoeling dat zij snapt dat jij dat niet leuk vindt, zonder haar pijn te doen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Associatie maken: water en plek waar ze niet mag komen. Dus,... volle plantenspuit bij de hand hebben en als ze off-limits is haar een beetje natspuiten (hebben katten zeer de schurft aan). Na een tijdje associeert ze die plekken met een onaangename douche!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn katten hebben alles afgeleerd met de plantenspuit. Ze luisteren nu zelfs bijzonder goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de enige plek, waar de poes niet mag komen, "bij de snoeren" is, dan ligt de oplossing voor de hand!

Het is veel makkelijker om de snoeren ergens anders neer te leggen of af te dekken, dan om de poes andere gewoontes aan te leren. Dus zorg ervoor dat de snoeren niet meer kunnen worden aangeraakt door de poes. Leg de snoeren hoger of zorg op een andere manier dat de poes ze niet kapot kan bijten. Bij een bouwmarkt zijn allerlei middelen te koop om snoeren in te pakken of af te dekken.
12 jaar geleden
Ik weet uit ervaring dat het bij poezen wel wil helpen door ze nat te sproeien met een plantenspuit. Nou weet ik niet of er ook stopkontacten in de buurt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stuur haar elke keer weg of gebruik een planten spuit. Je kan haar dan daarna een beloning geven een snoepie of een aai
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing