Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om van die kleine guppy visjes in een vissenkom te doen?

Ik wil erg graag een vissenkom op me kamer, inplaats van zo een veel te groot lelijk vierkant aquarium. En dan met een paar kleine guppy visjes erin? Is dit mogelijk? Want dan zit er geen verwarming in.... Wat voor soort vissen zouden kunnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Een vissenkom is voor geen enkel dier / vis een geschikte huisvesting, de kom is veel te klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Guppy's hebben geen verwarmd water nodig. Water op kamertemperatuur is prima voor ze.
Denk er wel om dat guppy's met grote regelmaat voor nageslacht zorgen. Wanneer je de baby guppy's niet in een andere kom doet, eten pa & ma guppy ze op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Guppy's hebben zoals vrijwel elke tropische vis behoefte aan water op temperatuur. Als jij dit niet kunt regelen in een vissenkom is een vissenkom dus niet geschikt om deze visjes te laten leven en zullen ze ongetwijfeld niet lang blijven leven.

Verder is mijn antwoord, als ik politiek correct antwoord, het volgende:

Een vissenkom is een product dat nergens goed voor zijn behalve garnalen of vissen die kleiner blijven dan 3 cm. Een normaal aquarium begint bij 60x40x40. Alles kleiner is puur voor goede verkoop.
Doordat de media elke keer maar plaatjes laat zien van een goudvis of sluierstaart in een vissenkom denkt iedereen dat deze dieren er ook in kunnen leven.
Een goudvis kan echter bijvoorbeeld 25 cm worden als hij genoeg leefruimte heeft, dit red je met een vissenkom bij lange na niet. Ook kan hij tot 30 jaar worden, in een vissenkom mag je blij zijn als dit twee jaar is.

Kortom, eigenlijk kan geen enkele vis in een vissenkom een normaal leven leiden, je kunt er wel goudvissen oid. in houden, maar deze zullen niet lang overleven. Dit is je eigen keuze.

Een aquarium hoeft trouwens helemaal niet lelijk te zijn als je deze gewoon fatsoenlijk verzorgt! Als jij zorgt voor een mooie ondergrond, leuke plantjes, want accessoires zoals stenen waar de vissen doorheen kunnen zwemmen en daarnaast ook nog een mooi aantal verschillende vissensoorten houdt heb je wat leuks om naar te kijken :)

Filolanca.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen enkele vis kan in een vissenkom! Een vissenkom is voor geen enkel dierlijk leven geschikt! Zelfs niet voor kleine vissen! Guppen horen thuis in een aquarium van minstens 60 cm lang. Je kan een degelijk aquarium aanschaffen dat kleiner is maar dan met kleinere vissen zoals dwergrasboras of kleine pantsermeervallen. Al deze vissen hebben overigens een filter en verwarming nodig.

Voor guppen bijvoorbeeld dien je de verwarming in te stellen op 23 à 25 °C

Maar als je de moeite niet wil doen om op een deftige manier voor je gezelschapsdieren wil zorgen adviseer ik je er niet aan te beginnen.

Neem dan een vissenkom en doe er een nepvisje in ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga toch proberen een antwoord te geven (serieus bedoeld)

Maar je hebt ook van die nep-aquariumpjes.
Sommige zijn echt grappig met kleurtjes en dingetjes erin.
Sommige (electrisch) met visjes die bewegen.

Misschien is dat wat voor je?

Je zegt wel zo stoer dat je niet wakker ligt, van je dier-onvriendelijkheid. Maar als het je gaat om wat gekleurdst, bewegends op je kamer te hebben, dan is dit misschien een leukere oplossing

Ook veel makkelijker als je eens op vakantie gaat.:)

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb er zelfs 1 gevonden op MP voor 2,50.
Zie bron.
(titel: leuk aquarium op stroom)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing