Waarom wen ik niet aan mijn puppy?!
Hoi allemaal, ik zit er dus echt vreselijk mee en ik begrijp het ook niet echt... Ik ben een enorme dierenvriend. Mijn puppy is echt een SCHATJE, en toch kan ik maar niet aan hem wennen! Ik zie hoe lief hij is, soms laat hij me echt wel smelten met zijn kleine koppie en puppiestreken. Maar toch... Het lijkt wel alsof het maar niet wil klikken! Ik irriteer me gewoon aan de enorme hoeveelheid aandacht die hij vraagt. Ik begrijp hem ook niet zo goed, zoals ik mijn katten begrijp. Ik denk steeds "wat WIL je nou allemaal?!" Waarom ga je nou niet gewoon heel even liggen?! Als ik heel eerlijk ben is het 20% genieten en 80% ergernis... Ik heb hem nu 2 maanden en weet echt niet wat ik moet doen, ik krijg ook medelijden met het beestje en last van schuldgevoel als ik weer mopper of niet geniet. Hoe kan dit nou? Het is zo'n lief beestje! En wat adviseren jullie; volhouden of een ander huis voor hem zoeken? Ps: HULP gevraagd, geen kritiek.
Een hond heeft veel meer aandacht nodig (wandelen, spelen, opvoeding) dan een kat, en je kan ze ook niet te lang alleen laten. Als je nu veel tijd in de opvoeding (cursus) steekt, en veel met 'm wandelt en speelt, krijg je er straks een superhond voor terug. Ben je bereid om die tijd er in te steken? Met een beetje mazzel heb je een hond voor zo'n 15 jaar. Maar dat zijn wel 15 jaren met minstens 3 wandelrondes per dag.
zo'n cursus zou ik sowieso doen. of de hond nou ooit de deur uit gaat of niet, dan is ie in ieder geval opgevoed en sociaal, en daar kan hij in zijn latere leven veel aan hebben.
En voor jou is zo'n cursus waarschijnlijk ook goed, om je verwachtingen bij te stellen, en om met andere verse hondenmoeders te kunnen praten
Nu is hij nog schattig en klein en smelten mensen voor hem.
Dan ben je hem snel kwijt. Waarom wilde je eigenlijk een hond? Als je toch per se een hond wilt, en je wilt hem dus toch houden, ga dan op cursus.
Dat is WEL leuk, omdat je samen spelenderwijs nieuwe dingen leert. Je kunt ook op agility bv, met van die toestellen waar je op en over heen moet. Echt superleuk. Het is dus leuk, maar je leert ook het gedrag van je hond een beetje interpreteren, waardoor je beter weet, wat hij wil.
Misschien is de omschakeling hetgeen wat me dwarszit. Ik moet uit mijn comfortzone. Puppycursus lijkt me wel leuk, dat ga ik wel doen. Bedankt allemaal, hopelijk went het.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.