Stel je neemt een hond van bijvoorbeeld 3 jaar oud. Hoe kun je hem dan laten wennen aan nieuw 'plas tijden'?
De hond is dan al zindelijk van de vorige baas, maar hij is bijvoorbeeld gewend om elke 3 uur uitgelaten te worden. Hoe kun je de hond dan laten wennen aan een tijdje langer niet uit te gaan en langer alleen thuis laten?
Ik heb nog geen hond, ik wil dit eerst goed uitzoeken.
als je de hond af en toe een halve dag alleen laat, dat kan als de hond helemaal thuis is, gewend aan jullie en het nieuwe huis. maar niet te vaak, een hond is een roedeldier. wel fijn dat je je eerst informeert. :)
einde van de middag 5 of 6 uur ? dus van 8 tot 6 maximaal is 10 uur
of van 10 tot 5 is 7 uur. 10 uur MAG NIET
7 a 8 is VOOR DE NACHT en is maximaal. als ik je tijden goed begrepen heb, moet ik het je afraden, echt, ik begrijp heel goed dat je graag een hond wilt hebben, maar dit kan niet! je zal moeten wachten tot je meer tijd hebt, meer vrije tijd voor een hond, of een uitlaat regeling treffen met iemand, maar dan nog is de hond veel te vaak en te lang alleen.
Daar komt wel bij dat ik geen vraag stel over de tijden, ik weet dat dit kan uit ervaring..
probeer een buurjongen/-meisje voor 12.00-13.00 uur te regelen, tien uur niet kunnen plassen is veel te lang, geloof me, dan staat een hond op klappen, dat wil je niet.
Bedankt voor je reactie. Ik vind het heel zielig als honden worden mishandeld.. Zou niet mogen gebeuren!
ik hoop @ytje dat je vriendelijke opmerking niet zo bedoeld is, voorlopig heb ik je voldoende advies gegeven (als reactie, dus ook zonder punt) ik hoop dat je er iets van opsteekt, dat is alles. :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.