Ik wil gaan barfen met mijn katten. Wat is een goed schema om over te stappen, met duidelijke hoeveelheden en soorten vlees?
1 van mijn katten heeft al heel lang last van overgevoeligheid voor bijna alle merken brokjes. Veel huid en jeuk problemen, maar met 3 katten in huis is het zo lastig aparte brokjes te voeren......vers voer is voor alle katten het meest gezond uiteindelijk en ga ervan uit dat alle ongemakjes door barfen zullen verbeteren. Ik kan alleen nergens een "overstap" schema vinden. Een soort weekmenu met duidelijke hoeveel heden zou het mooiste zijn.
er bestaan meerdere merken; carnibest is een bekend merk.
carnibest heeft ook een versie zonder graan voor suikerspinnertjes; ook handig voor katten met een intolerantie of allergie voor granen.
van bandit weet ik dit niet.
hoe het met haarballen zit weet ik niet, want ik barf niet.
denk dat barfen huid en haar ten goede zal komen, dus vermindering van haarballen.
als je kuikens geeft, worden veel katten in eerste instantie wild, en jassen ze het beestje de hele tent door.
dat went na verloop van tijd, en dan eten ze netjes hun kuikentje zonder gedoe.
ik geef gewoon in de keuken, daar ligt zeil.
na afloop een lapje er over en klaar. niels, dat voer is kompleet, daar hoef je verder niets naast te geven.
Maar nooit zo lang achter elkaar gegeven dat ze er aan gingen wennen moet ik zeggen.
Overweeg zelf ook weer te gaan barfen, als ik in de buurt adresje vind, want wil er niet steeds voor naar Nederland, en alleen eendagskuikens vind ik wat eenzijdig, al weet ik dat katten niet zoveel afwisseling nodig hebben als mensen.
verder ontbijt van kuiken of muis, en in de middag een schaaltje vers rauw vlees, of een enkele keer vis.
Wist niet eens dat het bestond allemaal.
Geef altijd droge kattebrokjes, nooit iets anders en heb een zeer gezonde kat, maarrrr en daar zit het voordeel denk ik, de kat leeft vooral buiten in de tuin, het natuurpark en een mini camping van de buren.
Iedereen heeft hier kippen en/ of vogels, dus muizen!
En die zie ik nog al eens krakend en wel, in het kattebekje verdwijnen, maar ook een kikker, visje of jonge vogeltjes.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.