Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil gaan barfen met mijn katten. Wat is een goed schema om over te stappen, met duidelijke hoeveelheden en soorten vlees?

1 van mijn katten heeft al heel lang last van overgevoeligheid voor bijna alle merken brokjes. Veel huid en jeuk problemen, maar met 3 katten in huis is het zo lastig aparte brokjes te voeren......vers voer is voor alle katten het meest gezond uiteindelijk en ga ervan uit dat alle ongemakjes door barfen zullen verbeteren. Ik kan alleen nergens een "overstap" schema vinden. Een soort weekmenu met duidelijke hoeveel heden zou het mooiste zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik heb dit voor je gevonden:

Een gemiddelde volwassen kat eet van deze samengestelde voeding ongeveer 100 gram per dag. De meest natuurgetrouwe percentages zijn: 3 tot maximaal 5% lever, 10% hart, 10 à 15% bot en tot slot 70 à 77% spiervlees. Onder spiervlees valt al het vlees wat geen orgaan is, hierbij kun je denken aan kipfilet en kopvlees etc. Geef een kat deze percentages het liefst elke dag: Katten, eten in tegenstelling tot honden in de natuur voornamelijk gehele prooidieren. Het is daarom ook veel natuurlijker om elke dag deze genoemde percentages te verstrekken: een muis is ten slotte ook een "compleet pakketje". 
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing