Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik voorkomen dat mijn cavia's bijten?

Ik heb een aantal huisdieren (2duiven/ 2 Kippen/ 2 konijnen / 2 cavia's)! Vroeger had ik ook 2 konijntjes toen ik klein was maar die durfden wel eens bijten, mijn 2 konijntjes van nu doen geen vlieg kwaad. Maar mijn cavia's daarentegen, ik heb 6 cavia's en over het algemeen zijn ze lief, maar ik moet altijd zien, als ik hun pak dat hun mond niet aan mijn bloot vel zit, anders zouden ze mij wel eens durven bijten, mijn eerste 2 cavia's (gestorven, van ouderdom) waren heel lief en beten niet! de derde ook niet, maar vanaf dan beten ze plots allemaal (ik heb er al 10 gehad, en ik heb er nu nog 6, de 4 dat gestorven zijn beten niet, die dat ik nu nog heb allemaal wel), het ligt niet aan mij want de andere beten niet, KAN IK HIER IETS AAN DOEN? Help alstublieft !!

Op foto's zie je er een paar, en ze zijn kerngezond!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Dit is inderdaad raar, want cavia's bijten echt niet gauw, mijn cavia likte me zelfs! Maar ik zou ze toch vaak eruit pakken, en ja ze kunnen bijten, dat moet dan maar, als je ze op een manier wilt tam maken , moet het wel zo, dan vertrouwen ze je, en bijten ze je niet meer. Anders zou ik het ook niet weten, kijk anders even op google wat je moet doen als een cavia bijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ze blijvenn aaien en als ze je bijten hun nat maken voor even en steeds zo verder gaan. Als ze je blijven bijten weer nat maken zo leren huisdieren hun slechte gewoontes af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing