Gaat een wilde rat mijn huisdieren kwaad doen?
Ik heb vanachter in mijn tuin een garage maar die niet helemaal gesloten dus, er kan van alles in en uit. Ik heb ook 2 duiven, 2 kippen, 6 cavia's en 2 konijnen en zij 'wonen' allemaal vanachter in de garage. Op al het eten en stinken van die dieren komen natuurlijk ratten en muizen af. Ik heb 1 muisje in de garage in het begin deed die me altijd schrikken maar ondertussen is het precies al een beetje een huisdier geworden, maar ik weet zelf ook dat het weg moet. Ik hou erg van dieren en we hebben een muisvriendelijke muizenval. Maar de muis wil er niet in. Maar de muis is geen groot probleem voor mij mij. Maar er zit sinds gisteren ook een rat, rattenam dat tam zijn, vind ik niet erg maar deze komt uit het wild en is dus duidelijk niet tam!! Mijn papa gaat ratten vergif kopen, ik ben er geen voorstander van, maar het moet wel en als ik eerlijk mag zijn ik ben er heel bang van en de rat maakt altijd dit geluid 'grrrr grrrr grrrr' en ook heel luid, ik vind het heel eng. En ik moet een paar keer per dag naar vanachter gaan om mijn diertjes eten te geven. Niet zo fijn! Mijn kippen zijn er heel bang van! En die rat moet iets fout doen want van mijn cavia's zijn ze niet bang en die zijn net ietsjes groter! Ze waren zo bang dat ze een redelijk dik plastic in 2 hebben gebroken om van de rat te ontsnappen.
MIJN UITEINDELIJKE VRAAG IS: Gaat die rat mijn diertjes pijn doen? (Tot ze dood is)
Op de afbeelding zie je een kooi, kan de rat dat kapot bijten of ingeraken?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.