Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wij hebben een grote en diepe vijver waar een hond niet uit kan,en binnenkort krijgen wij een Golden Retriever pub! Hoe los ik dat probleem op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Misschien een hekje of gaas erom plaatsen. Nu heb ik niet veel verstand van honden, maar kunnen die niet vanaf de geboorte zwemmen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een soort "hekwerk'' maken voor over je vijver. Dit heb ik toen ik klein was gezien bij een vriend van me thuis. Daar vind ik helaas nergens een foto meer van, maar dit plaatje is vergelijkbaar:

http://home.zonnet.nl/rich-san.bos/vijver%20klaar.jpg

Je kunt ook kiezen voor een hekwerk van groen ijzerdraad. Het groene mengt wat beter met de kleuren van de tuin).
Dit is gewoon op rol verkrijgbaar.

Voorbeeld: http://www.mesh-fences.com/photo/pc96227-shuolong_supply_welded_wire_mesh_1_2_1_2_galvaized_welded_mesh_pvc_coated_mesh_manufactory.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
span een draadje met stroom er op rond de vijver gaan ze ook de vijver niet in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een stevige brede plank met dwarslatjes schuin in de vijver zetten, zodat je pup weer op het droge kan klimmen als hij te water raakt.
egels zijn hier trouwens ook blij mee; twee vliegen in een klap!
Rieneke1
12 jaar geleden
Dat hangt helemaal van je tuin af. Als je van plan bent de hond in een grote tuin alleen te laten, dan zou je een hek kunnen plaatsen.

Bij een kleinere tuin, waar de hond zo af en toe doorheen loopt en je de vijver in het zicht hebt, hoef je echt geen voorzorgsmaatregelen te nemen.

Wij hebben exact hetzelfde in de tuin. Toen onze hond een week of 9 was heb ik alleen toegekeken wat ze zou doen. Ze liep over de brug en keek in het water. Toen stak ze haar poot uit om te voelen wat het was, nog iets verder en nog een stu.....PLONS.
De vijver is 80 cm diep. Ik ben er rustig heen gelopen en heb haar er, spartelend en wel, uit getrokken en gelijk weer op de brug neergezet. Het enige dat ik heb gezegd was : 'sukkel'. Ze heeft het nooit meer gedaan. Ze moeten even de paniek gevoeld hebben, dan doen ze het nooit meer.

Volwassen honden hoef je niet bang voor te zijn. Hoe zou je anders op vakantie met een loslopende hond langs een afgrond kunnen lopen of langs de steile oever van een rivier?
Ivana
12 jaar geleden
Ik zou er een flinke boomstam inleggen ,eentje waar ze goed bij op kunnen klimmen,en Schotse terriers zijn ook allerbelabberdtse zwemmers,ze kunnen het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing