Wat kan ik doen tegen "mishandeling/verwaarlozing van een hond?
Bekenden van mij hebben een hond. Hij is nu een half jaar en nog steeds niet zinnelijk doordat ze er niet mee oefenen. Ze hebben geen tuin en de hond komt niet met regelmaat buiten. Aangezien de hond toch zijn behoeftes moet doen, gebeurt dat dus in huis. Negen van de tien keer betrappen ze die hond niet op heterdaad maar hij wordt WEL gestraft. Er wordt tegen de hond geschreeuwd en hij wordt aan z'm rugvel (dus niet NEKvel!!) de bench is de gesleurd/gesmeten. Ook krijg hij regelmatig geen drinken omdat ie dan moet plassen en dat doet hij in huis wat ze niet willen (maar op tijd uitlaten doen ze ook niet) Er wordt ook niet in commando's tegen de hond gepraat. Hij snapt wel dat de baasjes boos zijn (lichaamstaal, stemverhef) maar niet waaróm (achteraf straffen, geen "foei" commando enz.) Alles wat we (ik ben niet de enige die vindt dat ze niet normaal met de hond omgaan) aan advies geven, wordt afgedaan met een "ja maar". Ik heb al een email gestuurd naar de mensen van dierenmishandeling maar die nemen emailtjes niet in behandeling. Ik zou graag anoniem willen blijven want het betreft mensen die ik elke dag zie maar toch wil ik dat de hond geholpen wordt. Hebben jullie nog tips?
Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb melding gemaakt van dierenmishandeling. De mensen krijgen een gesprek met een inspecteur die bij hun langs gaat.
Toegevoegd na 3 uur:
Inspectie is hier geweest voor vragen. De hond heeft eten,drinken, huisvesting en (vacht)verzorging dus verder valt er niet veel te doen :(
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.