Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gaan vlooien en de eitjes en de larven dood door afwasmiddel?

We hebben sinds kort vlooien ontdekt bij onze kat en hond, ik heb ze waarschijnlijk meegenomen van een cliënt van mij hun hond is dood gegaan en toen hadden hun ook last van een vlooienplaag in huis. Nu wil ik ze graag op een natuurlijke wijze doden, dit ivm mijn kinderen. Kan ik het hele huis door met afwasmiddel of azijn? En hoe kan ik het beste beginnen?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik hoorde ook van iemand groene zeep? Helpt dat ook tegen de eitjes en larven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Vlooien worden resistent voor "oude "oplossingen. Om ze op natuurlijke wijze te doden is momenteel Ecostyle een oplossing. Het voordeel is dat je op elk moment kan bij spuiten. Uiteraard ook je huis auto caravan, kortom overal waar je huisdier komt goed inspuiten, stofzuigen en kleedjes dekentjes wassen. Groene zeep is niet toereikend. De vlooien zijn in korte tijd geslachtsrijp ze weten zich snel voor te planten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, dit helpt absoluut niet tegen de vloooien. Stofzuig goed de naden en kieren en behandel de hond met de gangbare middelen die bij de dietenarts of dierenwinkel te krijgen zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bijgaande links voor natuurlijke bestrijding:

- kammen en vlooie dood knijpen
- stofzuigen
- bekleding mand en kleden goed heet wassen

Toegevoegd na 10 minuten:
Nb. Ik bedoel dat dweilen niet goed werkt omdat je de vloer vochtig maakt. Een hond wassen met shampoo en/of azijn zorgt er wel voor dat de levende vlooien van de hond gaan, maar dan zou je ze in bad moeten opvangen. Dit kan afdoende zijn als je geen vlooienplaag hebt.

Bij een vlooienplaag zitten de eitjes mogelijk door de hele kamer in tapijt en kieren. In de oma weet raad tips behandeld iemand een kleed met azijn om de schil van de eitjes op te lossen. Dan heb je zo'n hoge concentratie schoonmaakazijn nodig dat je wekenlang die lhcht ruikt volgens mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een aantal nachten in de huiskamer een blokkaars (kan niet omvallen) in een bord met water plaatst, zullen de vlooien gedurende nacht in het water springen en verzuipen. Je moet dan wel enige druppels afwasmiddel aan het water toevoegen.
De vlooien komen op het licht van de kaars af.

Ook de eitjes komen om de zoveel tijd uit. Dus je zal het enige malen moeten herhalen. Als je verder goed zuigt en alle kleedjes uitklopt (buiten) en wast, kom je al een heel eind.

Ter verduidelijking. Hondenvlooien bestaan nauwelijks nog. Het zijn altijd katten die de vlooien mee naar binnen brengen. Zorg dus dat je kat in ieder geval enige malen per jaar een antivlo-pipet in de nek krijgt toegediend.

Vlooien brengen ziekten over, ook aan mensen. Het is dus niet alleen een vies idee, maar zeker voor de kinderen een gevaar. Ga naar je dierenarts, hij heeft de laatste middelen paraat. In de dierenzaak verkopen ze vaak middelen waar de vlooien al niet meer op reageren.
Ivana
12 jaar geleden
Nee, dit helpt allemaal niet. Ook extra stofzuigen en dweilen helpt niet, sterker nog, meestal worden de eitjes juist in de kieren en plinten geblazen door de stofzuiger waar ze zich prima verder kunnen ontwikkelen.

Er zijn enkele middelen op de markt om het huis mee te behandelen. Deze zijn echter vaak behoorlijk giftig en vaak moet het huis enige tijd geëvacueerd worden. Niet echt gezond als je kinderen dit inademen.

De beste, snelste en veiligste manier is om je hond en kat met de nieuwste vlooiendruppels te behandelen. Je dieren werken dan als een soort stofzuiger om het huis vrij te maken van vlooieneitjes. Immers: alle eitjes komen uit, de vlooien springen op de kat of hond en gaan vervolgens meteen dood door het vlooienmiddel (en leggen dus ook geen nieuwe eitjes meer).

Haal nooit je huisdieren uit huis als er een vlooienplaag is omdat de vlooien dan op mensen zullen proberen te springen. Ze kunnen echter niet overleven op mensen. Ze bijten een keer, springen daarna van je af en gaan dood. Desondanks erg vervelend.

Let er vooral op dat je het allernieuwste middel koopt. Voor oudere bestrijdingsmiddelen zijn vlooien resistent geworden, daarom worden er steeds weer nieuwe producten ontwikkeld. Koop het bij je dierenarts, die weet er alles van. In de dierenwinkel worden helaas nog wel vaak de verouderde middelen verkocht, die werken dus niet of nauwelijks meer.

Ik heb zelf een aantal maanden geleden een vlooienplaag in huis gehad, vreselijk!! Maar ik heb het dus op deze manier binnen de kortste keren opgelost. Nergens meer een vlo te bekennen, ook niet op mijn hond en katten. De behandeling is volkomen veilig voor je huisdieren en je kinderen.
Ik zou de hond en kat ook nog even behandelen tegen wormen omdat vlooien ook voor een wormbesmetting kunnen zorgen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vlooien gaan wel dood maar de eitjes niet.
Het is belangrijk om je huisdieren te observeren.
Op het moment dat je een vlooienplaag hebt ben je eigenlijk al veel te laat. Dan zul je grondig je huis moeten gaan reinigen. Wij hebben 2 honden en gaan er iedere dag mee uit. Zo nu en dan pakken ze idd. een vlooi of je vind dan eitjes in hun haren. Het is dan meteen zaak om alle eitjes zo snel mogelijk uit de haren te verwijderen.
Ik heb tot nu toe nog nooit vlooienmiddel hoeven te gebruiken en ze zijn compleet schoon. We wassen ze dan ook iedere week.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing