Een misverstand met een bange kat als gevolg. Hoe te handelen ?
Ik wilde mijn kat verrassen met een schijfje vlees uit de koelkast. Ik riep haar daarom naar de keuken. Maar om de één of andere reden voelde ze aan dat er iets bijzonders was. En "iets bijzonders" wordt per definitie gewantrouwd.
Omdat ik haar duidelijk wilde maken dat niet al het bijzondere meteen 'eng' hoeft te zijn pakte ik haar op om haar mee naar de keuken te nemen.
Dat had ik niet moeten doen, want nu was ze er helemaal van overtuigd dat ik kwaad in de zin had. Ze moet er van overtuigd zijn geweest dat het weer tijd was voor de vlooiendruppels waar ze zo'n hekel aan heeft.
Any-way, helaas zag ik mijn fout te laat in en nu zat ik dus met een angstige kat in mijn armen.
Mijn dilemma was nu: ga ik (geforceerd) door en laat ik zien dat ik uiteindelijk goede bedoelingen had. Dit levert nu extra stress op, maar schept aan het eind wel positieve duidelijkheid.
Of laat ik haar gaan met het idee dat ik kwaad on de zin had, maar dat ze wel weg is kunnen komen ? Minder stress, maar ze blijft met het gevoel achter dat de baas toch niet helemaal te vertrouwen is.
Ik heb uiteindelijk voor de eerste optie gekozen, maar ik vraag me af of het de juiste keuze was.
Toegevoegd na 4 dagen:
Allemaal hartelijk dank voor jullie antwoorden !
Er zijn meerdere goede antwoorden (eigenlijk allemaal) ik kan er helaas maar 1 als beste kiezen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.