Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hamster rent de hele dag en nacht door in zijn radje, is dit normaal?

Het is herfstvakantie bij mij dus ik zit de hele dag thuis en wat me opvalt is dat mijn hamster nu echt de hele dag en nacht door rent, van gister avond ging ze de hele nacht door in haar radje en toen ik wakker werd was ze nog bezig! ondertussen is het al 17:00 geweest en ze blijft maar doorgaan met in haar radje rennen en druk doen.

Met doorrennen bedoel ik niet 24uur achter elkaar hele tijd rennen ze gaat er wel de hele tijd uit en in etc.
maar ze slaapt niet.

Is dit normaal?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het is niet abnormaal, maar besef dat als je je hamster naar hartelust laat sprinten, hij/zij zich zo uit kan putten dat ie zich dood rent...

Dus haal het looprad voor het grootste deel van de dag uit de kooi en zorg voor wat meer kooiverrijking: bijv. een leeg rolletje wc papier. Voor ons is het afval, voor een hamster uren knaagplezier! In de dierenwinkel verkopen ze uiteraard de gekste speeltjes voor kleine knagers, helaas zijn de prijzen van die speeltjes ook te gek - voor woorden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het lijkt er op dat het radje een obsessie is geworden voor je hamster.
mag ze regelmatig uit de kooi?
krijgt ze regelmatig nieuwe speeltjes, al is het iets simpels als een dennenappel of wc-rol?
verstop je lekkere hapjes in de kooi?
is de kooi groot genoeg, en zijn er genoeg klautermogelijkheden?
allemaal zaken om eens naar te kijken.
eventueel overdag het radje weghalen, maar dan moet je wel aandacht besteden aan bovenstaande zaken.
Rieneke1
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing